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[The Thunderbolts Project,Japan Division] エレクトリックユニバース  電気的宇宙論、プラズマ宇宙物理学、 電気的観察物理学、解説、翻訳、 深津 孝明

ザ・サンダーボルツ勝手連 [Planet of a Thousand Mysteries 千の謎の惑星]

[Planet of a Thousand Mysteries 千の謎の惑星]
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Mar 31, 2005
火星の驚くべき風景は、惑星についてのすべての人気のある考えの再評価を余儀なくさせる可能性があります。 しかし、その最も「ありそうもない」地質学でさえ、放電仮説に統一された説明があります。

火星の表面の最初の一瞥から、この惑星は次々とパラドックスを明らかにしました。

火星の画像は、ランダムな衝突によってこれまでになくゆっくりとペッパーがかけられた、冷たくて不活発な岩の教科書の絵に合いませんでした。

惑星科学者達は、どちらも、宇宙時代が始まるずっと前に、そして銀河、恒星、惑星の進化に対する電気の影響を示す新しい証拠が殺到するずっと前に策定された2つの仮定を適用することによって応答しました。

彼らは、火星が何十億年もの間安定した軌道上を移動したと仮定しました。

そして彼らは、地球上の現在の地質学的プロセスが火星の歴史を理解するための鍵であると仮定しました。

新しい発見がそれらと矛盾するので、両方の仮定は今や放棄されなければなりません。

しかし、惑星科学者達が火星への以前の理論モデルの投影をやめ、現在手元にある、従来の先入観に単に適合しない詳細な画像に十分な注意を払うまで、証拠を見る可能性は低いです。

火星の別の見方も可能であり、火星についての人気のある考えとの対比は、はっきりとは言えません。

その新しい見晴らしの良い点は、科学的および歴史的調査の収束から生じます。

これを先導するのを助けた2人の人物は、「Thunderbolts of the Gods神々のサンダーボルト」の共著者であるデビッド・タルボットとウォレス・ソーンヒルです。
https://www.thunderbolts.info/wp/resources/

どちらも数十年前に、1950年のベストセラーである「衝突する宇宙」の著者であるイマヌエル・ヴェリコフスキーの作品に触発されました。

タルボットは、1972年に10号の画期的なシリーズ、「Immanuel Velikovsky Reconsidered(イマヌエル・ヴェリコフスキー再考)」の創刊者および発行者でした。

彼は後に、世界神話への「天変地異説」アプローチを提案する本、「The Saturn Myth(土星の神話)」(Doubleday、1980)を執筆しました。

1960年代には早くも、オーストラリアの物理学者ソーンヒルは、ヴェリコフスキー(そして後にヴェリコフスキーの親しい同僚ラルフ・ジョーゲンス)の指導を受けて、宇宙の電気の生涯にわたる調査を開始しました。

タルボットとソーンヒルは、1974年のヴェリコフスキーの作品に関する国際会議で、最初に数時間会って話をしました。

その会議の後の何年もの間、彼らは別々に調査を追求し、それぞれがお互いの仕事にほとんど気づいていませんでした。

その後、1997年に、他の多くの寄稿者と協力して共同アプローチを開始しました、その一部は、これらのページの編集者として含まれています。

サンダーボルツの著者達は、「数十年にわたる昏迷から惑星科学を揺るがすには、知的津波が必要かもしれない」と主張している。

タルボットとソーンヒルによれば、火星の1平方マイルごとに同じメッセージが叫ぶので、この目的のために、火星は最高の挑発である可能性があります:
極から極へと、惑星の表面は放電によって彫刻されてきました。

上の写真は、1965年に火星に接近したときにマリナー4号の探査機によって返されました。

これは、長さが3000マイルを超える巨大な塹壕であるマリネリス峡谷を示しています。

火星のこの巨大な割れ目を切ったのはどのような出来事ですか?

惑星科学者達は最初、水の侵食が原因であると考えましたが、その解釈はより高い解像度の画像に直面して崩壊しました。

現在、表面の広がりとリフティングについて話す人もいます。

しかし、ここでも、解釈を除外するために写真を綿密に調べるだけで済みます。

この決定的な特徴は、表面の広がりを示していません。

詳細なクローズアップは、割れ目を作成する力が物質をすくい取って除去したことを示しています―
明らかな証拠となる事実は、「支流」に沿って、丸みを帯びた終端までずっときちんと機械加工されている事です。

このイベントの結果は、何百ものグランドキャニオンに相当する大陸規模の塹壕でした。(読者は、今後のマリネリス峡谷に付いての「今日の写真」に注目したいと思うでしょう。)

火星のすべての教科書は、エベレスト山を矮小化する巨大な塚であるオリンパス山が「楯状火山」であることを教えてくれます。

そして、NASAの科学者達が、そびえ立つ地層の最初の画像を受け取ったとき、その解釈が明白に見えたことは間違いありません。

しかし、繰り返しになりますが、タルシスの膨らみにあるオリンパス山とそれに対応するものの特徴は、地球上の楯状火山には見られません:
頂上にある浅く重なり合った平底のカルデラ、頂上から放射状に広がる細かくフィラメント状の「たてがみ」、急な断崖、断崖を取り巻く窪んだ地形、神秘的な「光輪」の同心円状の尾根と谷―
すべてが単一の現象の診断症状です:
アノードまたは正に帯電した表面に衝突する1つの放電の。
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/06/15/194108

オリンパスモンスの基本的な構造は、実験室で再現することができます。
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/05/20/110121

もちろん、「放電」というフレーズは、火星の地質学の用語集にはまだ入っていません―
または、そのことについては天文学にも。

理論的観点の根本的な変化はすぐには起こりません。

しかし、電気的解釈の利点の1つは、その影響が広範囲にわたってテスト可能であることです。

電気理論家達は、火星の地理の主要なパターンのすべてが放電によって複製可能であると主張しています。

対照的に、彼らは、惑星の表面の特徴を綿密に調べることは、すべての重要なケースで、NASAの不自然でしばしば矛盾する「説明」に反論するだろうと主張しています。

「千の謎の惑星」を紹介するにあたり、実験室のクレーターと火星のクレーターパターン、火星のダストデビル(塵旋風)と火星の全球的なダストストーム、火星の「ブルーベリー」、地球上のこれらの「コンクリーション(結石化)」の類似物について説明しました、そして―
はるかに大規模な—
火星の類似のドーム型クレーター。
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/04/29/094003
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/05/20/080302
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/04/29/122257
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/04/28/094319
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/04/23/053645
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/06/17/231747
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/06/18/012538

しかし、これらのいくつかの垣間見ることは、赤い惑星のより大きな物語を語り始めません。

火星の統一された肖像画が可能です。

見晴らしの良い場所の根本的な変更のみが必要です。

火星の謎は、来たる「今日の写真」の主要なテーマになるでしょう。

関連する「今日の写真」は:
Electric Craters on Planets and Moons
惑星と月衛星の電気クレーター
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/06/02/184940

Layered Craters
層状クレーター
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/06/01/194949

Etched Mars
エッチングされた火星
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/05/22/140425

Rampart Craters
ランパート(城壁)・クレーター
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/05/20/174033

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Mar 31, 2005
The astonishing landscape of the planet Mars could force a reevaluation of all popular ideas about the planet. Yet even its most “improbable” geology finds a unified explanation in the electric discharge hypothesis.
火星の驚くべき風景は、惑星についてのすべての人気のある考えの再評価を余儀なくさせる可能性があります。 しかし、その最も「ありそうもない」地質学でさえ、放電仮説に統一された説明があります。

From the first glimpses of the Martian surface, the planet revealed one paradox after another.
火星の表面の最初の一瞥から、この惑星は次々とパラドックスを明らかにしました。

Images of Mars did not fit the textbook picture of a cold and inactive rock ever-so-slowly peppered by random impacts.
火星の画像は、ランダムな衝突によってこれまでになくゆっくりとペッパーがかけられた、冷たくて不活発な岩の教科書の絵に合いませんでした。

Planetary scientists responded by applying two assumptions, both of them formulated long before the space age began and long before the onrush of new evidence pointing to electricity’s influence on galactic, stellar, and planetary evolution.
惑星科学者達は、どちらも、宇宙時代が始まるずっと前に、そして銀河、恒星、惑星の進化に対する電気の影響を示す新しい証拠が殺到するずっと前に策定された2つの仮定を適用することによって応答しました。

They assumed that Mars has moved on a stable orbit for billions of years.
彼らは、火星が何十億年もの間安定した軌道上を移動したと仮定しました。

And they assumed that present geologic processes on Earth are the key to understanding Martian history.
そして彼らは、地球上の現在の地質学的プロセスが火星の歴史を理解するための鍵であると仮定しました。

Both assumptions must now be abandoned because new discoveries contradict them.
新しい発見がそれらと矛盾するので、両方の仮定は今や放棄されなければなりません。

But it is unlikely that planetary scientists will see the evidence until they stop projecting prior theoretical models onto Mars and give adequate attention to the detailed images, now in hand, that simply do not fit traditional preconceptions.
しかし、惑星科学者達が火星への以前の理論モデルの投影をやめ、現在手元にある、従来の先入観に単に適合しない詳細な画像に十分な注意を払うまで、証拠を見る可能性は低いです。

Another view of Mars is possible, and its contrast with popular ideas about Mars could not be starker.
火星の別の見方も可能であり、火星についての人気のある考えとの対比は、はっきりとは言えません。

The new vantage point arises from a convergence of scientific and historical investigation.
その新しい見晴らしの良い点は、科学的および歴史的調査の収束から生じます。

Two individuals who have helped to lead the way in this are David Talbott and Wallace Thornhill, co-authors of Thunderbolts of the Gods.
これを先導するのを助けた2人の人物は、「Thunderbolts of the Gods神々のサンダーボルト」の共著者であるデビッド・タルボットとウォレス・ソーンヒルです。
https://www.thunderbolts.info/wp/resources/

Both were inspired decades ago by the work of Immanuel Velikovsky, author of the 1950 bestseller Worlds in Collision.
どちらも数十年前に、1950年のベストセラーである「衝突する宇宙」の著者であるイマヌエル・ヴェリコフスキーの作品に触発されました。

Talbott was the founder and publisher of the ten-issue groundbreaking series, “Immanuel Velikovsky Reconsidered,” in 1972.
タルボットは、1972年に10号の画期的なシリーズ、「Immanuel Velikovsky Reconsidered(イマヌエル・ヴェリコフスキー再考)」の創刊者および発行者でした。

He later authored a book, The Saturn Myth (Doubleday, 1980), proposing a “catastrophist” approach to world mythology.
彼は後に、世界神話への「天変地異説」アプローチを提案する本、「The Saturn Myth(土星の神話)」(Doubleday、1980)を執筆しました。

As early as the 1960s, Australian physicist Thornhill, following the lead of Velikovsky (and later Velikovsky’s close colleague Ralph Juergens), began a lifelong investigation of electricity in the cosmos.
1960年代には早くも、オーストラリアの物理学者ソーンヒルは、ヴェリコフスキー(そして後にヴェリコフスキーの親しい同僚ラルフ・ジョーゲンス)の指導を受けて、宇宙の電気の生涯にわたる調査を開始しました。

Talbott and Thornhill first met and talked for several hours at an international conference on Velikovsky’s work in 1974.
タルボットとソーンヒルは、1974年のヴェリコフスキーの作品に関する国際会議で、最初に数時間会って話をしました。

For years after that meeting they pursued their investigations separately, each largely unaware of the other’s work.
その会議の後の何年もの間、彼らは別々に調査を追求し、それぞれがお互いの仕事にほとんど気づいていませんでした。

Then, in 1997, they began a collaborative approach in concert with many other contributors, some of whom are included as editors of these pages.
その後、1997年に、他の多くの寄稿者と協力して共同アプローチを開始しました、その一部は、これらのページの編集者として含まれています。


The authors of Thunderbolts contend that an “intellectual tsunami may be necessary to shake planetary science out of a decades-long stupor”.
サンダーボルツの著者達は、「数十年にわたる昏迷から惑星科学を揺るがすには、知的津波が必要かもしれない」と主張している。

For this purpose, Mars could be the best provocation, since, according to Talbott and Thornhill, every square mile of Mars shouts the same message:
From pole to pole, the surface of the planet has been sculpted by electric discharge.
タルボットとソーンヒルによれば、火星の1平方マイルごとに同じメッセージが叫ぶので、この目的のために、火星は最高の挑発である可能性があります:
極から極へと、惑星の表面は放電によって彫刻されてきました。

The picture above was returned by the Mariner 4 probe as it approached Mars in 1965.
上の写真は、1965年に火星に接近したときにマリナー4号の探査機によって返されました。

It shows Valles Marineris, a giant trench more than 3000 miles in length.
これは、長さが3000マイルを超える巨大な塹壕であるマリネリス峡谷を示しています。

What event cut this monstrous chasm on Mars?
火星のこの巨大な割れ目を切ったのはどのような出来事ですか?

Planetary scientists first thought water erosion was the agent, but that interpretation collapsed in the face of higher resolution images.
惑星科学者達は最初、水の侵食が原因であると考えましたが、その解釈はより高い解像度の画像に直面して崩壊しました。

Now some speak of surface spreading and rifting.
現在、表面の広がりとリフティングについて話す人もいます。

But here, too, one need only examine pictures closely to exclude the interpretation.
しかし、ここでも、解釈を除外するために写真を綿密に調べるだけで済みます。

The defining features show no surface spreading.
この決定的な特徴は、表面の広がりを示していません。

Detailed close-ups show that the force creating the chasm scooped out and removed the material—
a fact clearly evident along the neatly machined “tributaries” all the way up to their rounded terminations.
詳細なクローズアップは、割れ目を作成する力が物質をすくい取って除去したことを示しています―
明らかな証拠となる事実は、「支流」に沿って、丸みを帯びた終端までずっときちんと機械加工されている事です。

The result of the event was a continental scale trench equivalent to hundreds of Grand Canyons.
(Readers will want to keep an eye out for our forthcoming Picture of the Day on Valles Marineris.)
このイベントの結果は、何百ものグランドキャニオンに相当する大陸規模の塹壕でした。(読者は、今後のマリネリス峡谷に付いての「今日の写真」に注目したいと思うでしょう。)

Every textbook on Mars will tell you that Olympus Mons, a giant mound dwarfing Mount Everest, is a “shield volcano”.
火星のすべての教科書は、エベレスト山を矮小化する巨大な塚であるオリンパス山が「楯状火山」であることを教えてくれます。

And no doubt that interpretation seemed obvious when NASA scientists received the first images of the towering formation.
そして、NASAの科学者達が、そびえ立つ地層の最初の画像を受け取ったとき、その解釈が明白に見えたことは間違いありません。

But again, the defining features of Olympus Mons and its counterparts on the Tharsis bulge cannot be found on shield volcanoes on Earth:
The shallow, superimposed flat-bottomed calderas at the summit, the finely filamented “mane” of channels radiating from the summit, the steep escarpment, the depressed terrain surrounding the escarpment, the concentric ridges and valleys in the mysterious “aureole”—
all are diagnostic of a single phenomenon:
an electric discharge impinging on an anode, or positively charged surface.
しかし、繰り返しになりますが、タルシスの膨らみにあるオリンパス山とそれに対応するものの特徴は、地球上の楯状火山には見られません:
頂上にある浅く重なり合った平底のカルデラ、頂上から放射状に広がる細かくフィラメント状の「たてがみ」、急な断崖、断崖を取り巻く窪んだ地形、神秘的な「光輪」の同心円状の尾根と谷―
すべてが単一の現象の診断症状です:
アノードまたは正に帯電した表面に衝突する1つの放電の。
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/06/15/194108

The fundamental structure of Olympus Mons can be replicated in the laboratory.
オリンパスモンスの基本的な構造は、実験室で再現することができます。
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/05/20/110121

Of course, the phrase “electric discharge” has yet to enter the lexicon of Martian geology—
or astronomy for that matter.
もちろん、「放電」というフレーズは、火星の地質学の用語集にはまだ入っていません―
または、そのことについては天文学にも。

Fundamental shifts in theoretical perspective do not come quickly.
理論的観点の根本的な変化はすぐには起こりません。

But one advantage of the electrical interpretation is that its implications are both sweeping and testable.
しかし、電気的解釈の利点の1つは、その影響が広範囲にわたってテスト可能であることです。

The electric theorists claim that all of the primary patterns of Martian geography are replicable by electric discharge.
電気理論家達は、火星の地理の主要なパターンのすべてが放電によって複製可能であると主張しています。

In contrast, they argue, close inspection of the planet’s surface features will, in every significant case, refute NASA’s contrived and often contradictory “explanations”.
対照的に、彼らは、惑星の表面の特徴を綿密に調べることは、すべての重要なケースで、NASAの不自然でしばしば矛盾する「説明」に反論するだろうと主張しています。

In introducing the “planet of a thousand mysteries,” we have discussed craters in the lab and cratering patterns on Mars, Martian dust devils global dust storms on Mars, Martian “Blueberries” in the lab, analogs of these “concretions” on Earth, and—
on a much larger scale—
analogous domed craters on Mars.
「千の謎の惑星」を紹介するにあたり、実験室のクレーターと火星のクレーターパターン、火星のダストデビル(塵旋風)と火星の全球的なダストストーム、火星の「ブルーベリー」、地球上のこれらの「コンクリーション(結石化)」の類似物について説明しました、そして―
はるかに大規模な—
火星の類似のドーム型クレーター。
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/04/29/094003
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/05/20/080302
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/04/29/122257
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/04/28/094319
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/04/23/053645
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/06/17/231747
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/06/18/012538

But these few glimpses do not begin to tell the larger story of the Red Planet.
しかし、これらのいくつかの垣間見ることは、赤い惑星のより大きな物語を語り始めません。

A unified portrait of Mars is possible.
火星の統一された肖像画が可能です。

Only a fundamental change in vantage point is required.
見晴らしの良い場所の根本的な変更のみが必要です。

Martian mysteries will be a major theme in coming Pictures of the Day.
火星の謎は、来たる「今日の写真」の主要なテーマになるでしょう。

Related Pictures of the Day:
関連する「今日の写真」は:
Electric Craters on Planets and Moons
惑星と月衛星の電気クレーター
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/06/02/184940

Layered Craters
層状クレーター
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/06/01/194949

Etched Mars
エッチングされた火星
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/05/22/140425

Rampart Craters
ランパート(城壁)・クレーター
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2021/05/20/174033