[The Thunderbolts Project, Japan Division]公式ブログ Takaaki Fukatsu’s blog

[The Thunderbolts Project,Japan Division] エレクトリックユニバース  電気的宇宙論、プラズマ宇宙物理学、 電気的観察物理学、解説、翻訳、 深津 孝明

ザ・サンダーボルツ勝手連 [From “Mere Folklore” to Cosmology・ The Historical Appeal of the Electric Universe 「単なるフォークロア(民話、伝承)」から宇宙論へ・電気的宇宙の歴史的魅力]BY GHADA CHEHADE

[From “Mere Folklore” to Cosmology・ The Historical Appeal of the Electric Universe 「単なるフォークロア(民話、伝承)」から宇宙論へ・電気的宇宙の歴史的魅力]
BY GHADA CHEHADE
29 Thursday Sep 2016

POSTED BY GHADA CHEHADE IN ELECTRIC UNIVERSE, PHILOSOPHY
≈ 2 COMMENTS
*1
f:id:TakaakiFukatsu:20210403114940p:plain

―――――――
現代のプラズマ形成に似た古代のエッチングが世界中で見られます

これは私の最後の投稿での長い間延期されたフォローアップです。

先月、私は自分のような非科学者にとっての電気的宇宙理論(EUT)の魅力についての記事を書きました。

私はそれを3つのカテゴリーに分類しました
-歴史的、構造的/体系的、および談話的/談話
—そして後で各カテゴリーを個別に再検討する予定です。

今日の投稿では、EUTの歴史的な魅力について詳しく説明します。

EUTの最大の魅力の1つは、宇宙との関係や将来の科学的可能性についての答えを私たちに提供するために、恥ずかしがらずに過去に目を向けていることです。

EUTは、イマヌエルヴェリコフスキーのような人々を利用しています、一方で、彼らの仕事は、折衷的な宇宙を直接扱っていませんでしたが、歴史的には、重力に対抗する、あるいはそれに取って代わる電磁力が太陽系にあるという型破りな概念を導入した数少ないものの1つでした。

ヴェリコフスキーによれば、地球は人類の記録された歴史の前と最中の両方で、地球規模で自然災害に見舞われてきました。

ヴェリコフスキーは、これらの自然災害の原因は、地球と、現在の惑星である土星木星、金星、火星などの太陽系内の他の物体との密接な遭遇であり、これらの物体は人間の記憶内のさまざまな軌道上を移動したと考えました。

太陽系の構成に対するこれらの変更が確立された物理法則に違反しているように見えるという事実を説明するために、ヴェリコフスキーは重力と軌道力学に対抗する電磁力の役割を仮定しました。[1]

ヴェリコフスキーにとって、惑星体間の大変動の遭遇の宇宙論的歴史
–つまり、「衝突する世界」–
大洪水(大洪水)のアブラハムの宗教的な物語や、天の庭から「落ちた」としての人間のキリスト教の理解など、古代の神話や最近の宗教的な神話の多くを刺激するのに役立ってきました。

おそらく、宗教の崩壊は、「落下する惑星」と太陽系での衝突や接近遭遇から生じた、非常に現実的な大変動、地球の変化、集団的な先祖のトラウマの比喩です。
私のEUTの初心者の理解から、電気宇宙の支持者がこれから奪うのは、私たちの宇宙の歴史は主流の科学が信じているものとは非常に異なる可能性があり、宇宙のプラズマと電磁力がこの多様な宇宙の歴史を形作る上で決定的な役割を果たした可能性があるということです
—特定の惑星の大変動を活性化または影響を与えることによって
—そして、この宇宙の歴史は、私たちの神話、宗教、文化、そして集合意識や集合意識の多くを形作るようになりました。

私にとって、過去と神話に対するEUTのアプローチ(つまり、単なる民俗学以上のもの)は、宇宙を理解するための鍵を提供する可能性があり、それが人類の歴史に光を当てることができます、いわば、考古学と社会心理学の両方で。
これらすべてについて私を驚かせるのは、過去と神話が過去だけでなく現在と未来も理解するためのツールになる可能性です。

「墜落」の神話または伝説

  • つまり、恵みから落ちる、私たちの邪悪な性質に対する罰として

一神教などに見られるように、そして黄金時代への執着[2]
そして救いは人類を定義する上で大きな役割を果たしてきました。

人類が「堕落した」と主張することは、私たちが何らかの形で欠陥があり、修正または保存する必要があると信じることです。

しかし、落下が人間の性格の欠陥(つまり、私たちが楽園から追い出されるほど深い欠陥)ではなく、実際の大変動の出来事を指している場合はどうなりますか

  • 文字通り宇宙から落下するもの(つまり、惑星だけでなく、プラズマや電荷も)

—それは地球と人間の歴史を形作ったのですか?

EUTの観点からは、この落下は、世界中のほぼすべての古代神話とエッチングで記録された実際の宇宙の出来事と大変動を指している可能性があります、これは、これらの神話が、惑星全体で目立った実際の出来事に何らかの形で基づいていることを示しています、世界旅行がまだ不可能だった時代に。
起こりうる実際の出来事に基づいた神話が、宗教的道徳、逸脱した人間性、そして罰と救いの必要性の概念として比喩的に解釈されるようになったとしたらどうでしょうか。
現代の宗教に基づく罪悪感に基づく文化(および欠陥や堕落の概念)は、おそらく、人類が集合的に罰に値すると信じるようになったほど深いトラウマを生み出した古代の大変動を内面化している可能性があります(すなわち、大変動と絶滅の可能性を介して)。
たとえば、すべての一神教は、神の怒りを行使し、いわばリセットボタンを押す方法として、世界のほとんどを一掃した大洪水について語っています。

EUTとその代替プラズマベースの宇宙論は、人間の堕落、罰、救いに関する宗教的神話を、非常に深刻でトラウマ的な実際の宇宙論的出来事の比喩として再解釈することを可能にする、私たちの一般的な信念と神話の新しい説明を開きます 彼らは文化と人間の神学の多くを形作った。
*2
f:id:TakaakiFukatsu:20210403115012p:plain
別の歴史的側面は、宇宙の雷電の形とシンボルの普遍的な古代の遺物です;
EUTが「神々の雷鳴」と呼んでいるもの(上に表示)。
これはシンボルまたは巨大な力であり、文字通り一掃で全世界を襲うことができるものです。

このシンボルは、世界中の古代のエッチング、彫刻、神話に見られます。

このシンボルは、武器と、それを使用すると信じられている「神」または天体の言葉では言い表せないほどの巨大な力を表しています。
そのユビキタス(遍在的)な存在は、古代人が(今日私たちが呼ぶ)「単なる民俗学」によって目撃された、または受け継がれたものとして、エッチングや彫刻の実際の出来事の様式化された解釈を描いた可能性があることを示唆しています。
プラズマ宇宙論と実験室の研究により、深宇宙にプラズマ形成があり、実験室で作成できるプラズマ形成(下の写真)があり、古代の神話や人工物に見られる落雷やその他のシンボルに非常によく似ていることがわかりました。
*3
f:id:TakaakiFukatsu:20210403115031p:plain
デビッドタルボットのようなEUTの支持者は、私たちの太陽系の特定のプラズマ形成は現在肉眼では見えないかもしれないが、古代の空は今日とは非常に異なった振る舞いをしたかもしれないと主張している
–つまり、惑星は現在とは異なる方法で相互作用している可能性があります。

–そのような畏怖の念を起こさせるプラズマ形成を古代の恐怖の人々に見えるようにします。

古代の人々は、私たちが今日とは非常に異なる空を見上げていたのかもしれません;
1つは、天の雷電や燃えるようなドラゴンの尻尾などの不吉な画像でいっぱいです(今日、金星の赤いメインであることがわかっています)。


これが真実であるならば、古代の神話が神々の恐怖と怒りの物語とイメージでいっぱいであり、現代の宗教が怒り、罪悪感と贖いのこれらのテーマとイメージを今でも利用していることは驚くべきことではありません。

上記のどれも深く科学的ではありませんが、いくつかの分野や学科を挙げれば、人類の歴史、文化、神話、神学、芸術と美術史、人類学に興味のある人には潜在的に深く魅力的です。

このように、電気的宇宙理論の歴史的要素、またはより適切には、EUTとプラズマ宇宙論から作成できる可能性のある歴史的仮定と推論は、非科学的で学際的な大きな魅力を持っています。
これは、EUTの非科学的な魅力に関する私の3部構成の議論の最初の要素をまとめたものです。

EUTの歴史的要素には、議論できる他の多くの側面があります。

ここではいくつかの側面に触れただけであり、将来さらに検討したいと思っています。

さらに、この投稿の冒頭で、EUTの歴史と神話へのアプローチも私たちの未来に光を当てることができるかもしれないと述べました。


これは個人的な関心のあるトピックであり、EUTの談話的な魅力に関連している可能性があります。

このトピック(EUTと将来)については、後の投稿で再検討します。

ノート
ここで黄金時代は、土星理論または土星神話と呼ばれることが多いものを暗示している可能性があります(デビッド・タルボットが同じタイトルの本でそれを参照しているため)。 「北の天の極に固定されているように見える」空の支配的な天体。基本的に、土星はかつて太陽のように機能し、物事(天気、食物収穫など)は非常にあったと信じられています この天体の条件下で牧歌的です。





ーーーーーーー
Ancient etchings that resemble a modern plasma formation are found all over the globe
現代のプラズマ形成に似た古代のエッチングが世界中で見られます

This is a long-overdue follow up on my last post.
これは私の最後の投稿での長い間延期されたフォローアップです。

Last month I wrote a piece on the appeal of the electric universe theory (EUT) to non-scientists, such as myself.
先月、私は自分のような非科学者にとっての電気的宇宙理論(EUT)の魅力についての記事を書きました。

I broke it down into three categories
—historical, structural/systemic, and discursive/discourse
—and planned to revisit each category individually later on.
私はそれを3つのカテゴリーに分類しました
-歴史的、構造的/体系的、および談話的/談話
—そして後で各カテゴリーを個別に再検討する予定です。

In today’s post I will discuss the historical appeal of the EUT in greater detail.
今日の投稿では、EUTの歴史的な魅力について詳しく説明します。

One of the biggest appeals of the EUT is that it unabashedly looks to the past to give us answers about our relationship to the cosmos as well as the scientific possibilities for the future.
EUTの最大の魅力の1つは、宇宙との関係や将来の科学的可能性についての答えを私たちに提供するために、恥ずかしがらずに過去に目を向けていることです。

The EUT draws on people like Immanuel Velikovsky whose work, while it did not directly deal with the eclectic universe, was historically among the few to introduce the unconventional notion that there are electromagnetic forces in the solar system that counteract, or even supersede, gravity.
EUTは、イマヌエルヴェリコフスキーのような人々を利用しています、一方で、彼らの仕事は、折衷的な宇宙を直接扱っていませんでしたが、歴史的には、重力に対抗する、あるいはそれに取って代わる電磁力が太陽系にあるという型破りな概念を導入した数少ないものの1つでした。

According to Velikovsky the earth has suffered natural catastrophes on a global scale, both before and during humankind’s recorded history.
ヴェリコフスキーによれば、地球は人類の記録された歴史の前と最中の両方で、地球規模で自然災害に見舞われてきました。

Velikovsky held that the causes of these natural catastrophes were close encounters between the Earth and other bodies within the solar system such as the present day planets Saturn, Jupiter, Venus, and Mars, these bodies having moved upon different orbits within human memory.
ヴェリコフスキーは、これらの自然災害の原因は、地球と、現在の惑星である土星木星、金星、火星などの太陽系内の他の物体との密接な遭遇であり、これらの物体は人間の記憶内のさまざまな軌道上を移動したと考えました。

To explain the fact that these changes to the configuration of the solar system seem to violate established laws of physics, Velikovsky posited a role for electromagnetic forces in counteracting gravity and orbital mechanics. [1]
太陽系の構成に対するこれらの変更が確立された物理法則に違反しているように見えるという事実を説明するために、ヴェリコフスキーは重力と軌道力学に対抗する電磁力の役割を仮定しました。[1]

For Velikovsky, a cosmological history of cataclysmic encounters between planetary bodies
–i.e., “worlds in collision”–
has served to fuel much of ancient mythology and more recent religious mythology, such as Abrahamic religious stories of the great flood (deluge) and the Christian understanding of humans as “fallen” from the heavenly garden.
ヴェリコフスキーにとって、惑星体間の大変動の遭遇の宇宙論的歴史
–つまり、「衝突する世界」–
大洪水(大洪水)のアブラハムの宗教的な物語や、天の庭から「落ちた」としての人間のキリスト教の理解など、古代の神話や最近の宗教的な神話の多くを刺激するのに役立ってきました。

Perhaps the fall in religion is a metaphor for the very real cataclysms, earth changes and collective ancestral trauma that resulted from “falling planets” and the collision and or close encounter of bodies in the solar system.
おそらく、宗教の崩壊は、「落下する惑星」と太陽系での衝突や接近遭遇から生じた、非常に現実的な大変動、地球の変化、集団的な先祖のトラウマの比喩です。
From my novice understanding of the EUT, what electric universe proponents take away from this is that our cosmological history may be very different from what mainstream science believes, that plasma and electromagnetic forces in space may have played a definitive role in shaping this varied cosmological history
—by activating or affecting certain planetary cataclysms
—and that this cosmological history has come to shape much of our myths, religion and culture as well as our collective consciousness or collective sub consciousness.
私のEUTの初心者の理解から、電気宇宙の支持者がこれから奪うのは、私たちの宇宙の歴史は主流の科学が信じているものとは非常に異なる可能性があり、宇宙のプラズマと電磁力がこの多様な宇宙の歴史を形作る上で決定的な役割を果たした可能性があるということです
—特定の惑星の大変動を活性化または影響を与えることによって
—そして、この宇宙の歴史は、私たちの神話、宗教、文化、そして集合意識や集合意識の多くを形作るようになりました。

For me, the EUT’s approach to the past and mythology (i.e., as more than mere folklore) may provide a key to understanding the cosmos, which in turn can shed light on the history of humanity,
both archeological and socio-psychological, so to speak.
私にとって、過去と神話に対するEUTのアプローチ(つまり、単なる民俗学以上のもの)は、宇宙を理解するための鍵を提供する可能性があり、それが人類の歴史に光を当てることができます、いわば、考古学と社会心理学の両方で。
What strikes me about all of this is the potential of the past and mythology to become tools for understanding not just the past but also the present and future as well.
これらすべてについて私を驚かせるのは、過去と神話が過去だけでなく現在と未来も理解するためのツールになる可能性です。

The myth or legend of “the fall”
—i.e., falling from grace as punishment for our evil nature
—as laid out in monotheistic religions, etc., and the obsession with a golden age [2]
「墜落」の神話または伝説

  • つまり、恵みから落ちる、私たちの邪悪な性質に対する罰として

一神教などに見られるように、そして黄金時代への執着[2]
and salvation has played a large role in defining humanity.
そして救いは人類を定義する上で大きな役割を果たしてきました。

To argue that humanity is “fallen” is to believe that we are somehow flawed and need fixing or saving.
人類が「堕落した」と主張することは、私たちが何らかの形で欠陥があり、修正または保存する必要があると信じることです。

But what if the fall does not refer to a flaw in human character (i.e., a flaw so deep it caused us to be kicked out of paradise) but to actual cataclysmic events
—things literally falling from out in space (i.e., not just planets but also plasma and electric charges)
—that shaped earthly and human history?
しかし、落下が人間の性格の欠陥(つまり、私たちが楽園から追い出されるほど深い欠陥)ではなく、実際の大変動の出来事を指している場合はどうなりますか

  • 文字通り宇宙から落下するもの(つまり、惑星だけでなく、プラズマや電荷も)

—それは地球と人間の歴史を形作ったのですか?

From the perspective of the EUT, the fall may be referring to actual cosmological events and cataclysms that were recorded in almost all ancient mythology and etchings around the world, indicating that these myths are somehow based on real events that were noticeable around the entire planet at a time when global travel was not yet possible.
EUTの観点からは、この落下は、世界中のほぼすべての古代神話とエッチングで記録された実際の宇宙の出来事と大変動を指している可能性があります、これは、これらの神話が、惑星全体で目立った実際の出来事に何らかの形で基づいていることを示しています、世界旅行がまだ不可能だった時代に。
What if myths that were based on possible actual events came to be interpreted metaphorically as notions of religious morality, a deviant human nature, and the need for punishment and salvation?
起こりうる実際の出来事に基づいた神話が、宗教的道徳、逸脱した人間性、そして罰と救いの必要性の概念として比喩的に解釈されるようになったとしたらどうでしょうか。
Guilt-based cultures based on modern religion (and notions of being flawed or fallen) may perhaps be internalizing ancient cataclysms that created a trauma so deep that humanity came to collectively believe itself worthy of punishment (i.e., through cataclysm and possible extinction).
現代の宗教に基づく罪悪感に基づく文化(および欠陥や堕落の概念)は、おそらく、人類が集合的に罰に値すると信じるようになったほど深いトラウマを生み出した古代の大変動を内面化している可能性があります(すなわち、大変動と絶滅の可能性を介して)。
All monotheistic religions, for instance, talk of a great flood that wiped out most of the world as a way to exercise God’s wrath and press the reset button, so to speak.
たとえば、すべての一神教は、神の怒りを行使し、いわばリセットボタンを押す方法として、世界のほとんどを一掃した大洪水について語っています。

The EUT and its alternative plasma-based cosmology opens up new explanations for our commonly held beliefs and myths that allow us to possibly reinterpret religious mythology around the fall of humanity, punishment, and salvation as metaphors for actual cosmological events that were so severe and traumatic they shaped much of culture and human theology.
EUTとその代替プラズマベースの宇宙論は、人間の堕落、罰、救いに関する宗教的神話を、非常に深刻でトラウマ的な実際の宇宙論的出来事の比喩として再解釈することを可能にする、私たちの一般的な信念と神話の新しい説明を開きます 彼らは文化と人間の神学の多くを形作った。
*2
f:id:TakaakiFukatsu:20210403115012p:plain
Another historical aspect is the universal ancient artifact of the cosmic thunderbolt form and symbol;
what the EUT calls the thunderbolt of the Gods (shown above).
別の歴史的側面は、宇宙の雷電の形とシンボルの普遍的な古代の遺物です;
EUTが「神々の雷鳴」と呼んでいるもの(上に表示)。
This is a symbol or immense power, something that can literally smite the whole world in one sweep.
これはシンボルまたは巨大な力であり、文字通り一掃で全世界を襲うことができるものです。

This symbol is found in ancient etchings, sculptures and mythology across the globe.
このシンボルは、世界中の古代のエッチング、彫刻、神話に見られます。

The symbol represents a weapon and the indescribably immense power of the ‘god’ or celestial being believed to wield it.
このシンボルは、武器と、それを使用すると信じられている「神」または天体の言葉では言い表せないほどの巨大な力を表しています。
Its ubiquitous presence suggests that the ancients may have depicted stylized interpretations of actual events in their etchings and sculptures as witnessed or passed down to them by (what we today would call) “mere folklore.”
そのユビキタス(遍在的)な存在は、古代人が(今日私たちが呼ぶ)「単なる民俗学」によって目撃された、または受け継がれたものとして、エッチングや彫刻の実際の出来事の様式化された解釈を描いた可能性があることを示唆しています。
Plasma cosmology and laboratory research has now shown that there are plasma formations in deep space as well as ones that can be created in a lab (pictured below), that very much resemble the god thunderbolt and other symbols found in ancient mythology and artifacts.
プラズマ宇宙論と実験室の研究により、深宇宙にプラズマ形成があり、実験室で作成できるプラズマ形成(下の写真)があり、古代の神話や人工物に見られる落雷やその他のシンボルに非常によく似ていることがわかりました。
*3
f:id:TakaakiFukatsu:20210403115031p:plain
EUT proponents like David Talbot argue that while certain plasma formations in our solar system may not be currently visible to the naked eye, the ancient sky may have behaved very differently than it does today
–i.e., the planets may have interacted with one another differently than they do today, etc.
デビッドタルボットのようなEUTの支持者は、私たちの太陽系の特定のプラズマ形成は現在肉眼では見えないかもしれないが、古代の空は今日とは非常に異なった振る舞いをしたかもしれないと主張している
–つまり、惑星は現在とは異なる方法で相互作用している可能性があります。

–making such awe inspiring plasma formations visible to the terrified peoples of the ancient past.
–そのような畏怖の念を起こさせるプラズマ形成を古代の恐怖の人々に見えるようにします。

Ancient people may have been looking up at a very different sky than we do today;
one filled with ominous images such as heavenly thunderbolts and fiery dragon’s tails (what we know today to be Venus’ red main).
古代の人々は、私たちが今日とは非常に異なる空を見上げていたのかもしれません;
1つは、天の雷電や燃えるようなドラゴンの尻尾などの不吉な画像でいっぱいです(今日、金星の赤いメインであることがわかっています)。


If this is true, than it is not surprising that ancient mythology is full of tales and images of the terror and wrath of the Gods, and that modern-day religion still draws on these themes and images of wrath, guilt and redemption.
これが真実であるならば、古代の神話が神々の恐怖と怒りの物語とイメージでいっぱいであり、現代の宗教が怒り、罪悪感と贖いのこれらのテーマとイメージを今でも利用していることは驚くべきことではありません。

While none of the above is deeply scientific, it is potentially deeply appealing to anyone interested in human history, culture, mythology, theology, art and art history, and anthropology, just to name a few areas and disciplines.
上記のどれも深く科学的ではありませんが、いくつかの分野や学科を挙げれば、人類の歴史、文化、神話、神学、芸術と美術史、人類学に興味のある人には潜在的に深く魅力的です。

As such, the historical component of the electric universe theory or, more appropriately, the possible historical suppositions and inferences that can be made from the EUT and plasma cosmology, hold great non-scientific and interdisciplinary appeal.
このように、電気的宇宙理論の歴史的要素、またはより適切には、EUTとプラズマ宇宙論から作成できる可能性のある歴史的仮定と推論は、非科学的で学際的な大きな魅力を持っています。
This wraps of the first component of my three-part discussion on the non-scientific appeal of the EUT.
これは、EUTの非科学的な魅力に関する私の3部構成の議論の最初の要素をまとめたものです。

There are many other aspects of the historical component of the EUT that can be discussed.
EUTの歴史的要素には、議論できる他の多くの側面があります。

I have only touched upon a few aspects here and hope to look at more in the future.
ここではいくつかの側面に触れただけであり、将来さらに検討したいと思っています。

Moreover, I mentioned at the beginning of this post that the EUT’s approach to history and mythology might also be able to shed light on our future.
さらに、この投稿の冒頭で、EUTの歴史と神話へのアプローチも私たちの未来に光を当てることができるかもしれないと述べました。


This is a topic of personal interest, that may be related to the discursive appeal of the EUT.
これは個人的な関心のあるトピックであり、EUTの談話的な魅力に関連している可能性があります。

I will revisit this topic (the EUT and the future) in a later post or posts.
このトピック(EUTと将来)については、後の投稿で再検討します。

Notes
[1] https://en.wikipedia.org/wiki/Immanuel_Velikovsky
[2] Here the golden age may allude to what is often referred to as the Saturn theory or Saturn myth (as David Talbot refers to it in a book by the same title), “which proposes that ancient myths and tradition describe the planet Saturn as the the dominant celestial body in the sky, appearing ‘fixed at the north celestial pole.’ Basically, it is a belief that once upon a time Saturn functioned much like the sun, and that things (such as weather, food harvests, etc) were very idyllic under this celestial condition. See http://www.velikovsky.info/The_Saturn_Myth
ここで黄金時代は、土星理論または土星神話と呼ばれることが多いものを暗示している可能性があります(デビッド・タルボットが同じタイトルの本でそれを参照しているため)。 「北の天の極に固定されているように見える」空の支配的な天体。基本的に、土星はかつて太陽のように機能し、物事(天気、食物収穫など)は非常にあったと信じられています この天体の条件下で牧歌的です。