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ザ・サンダーボルツ勝手連 [Catastrophism in the Humanities—a Low-down Part One 人文科学における天変地異説—ローダウンパート1]

[Catastrophism in the Humanities—a Low-down Part One 人文科学における天変地異説—ローダウンパート1]
Rens van der Sluijs March 9, 2012 - 00:21Picture of the Day
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異常な自然の出来事は古代の伝統を刺激しましたか? はい、イグネイシャス・ドネリー(1831-1901)によると(左)。 いいえ、ウルリッヒ・フォン・ウィラモヴィッツ-メレンドルフ(1848-1931)によると(右)。
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Mar 09, 2012
漸進主義の教義「ナチュラ・ノン・ファシット・サルタス(自然は飛躍しません)」が学界に骨の折れる呪文を唱えて以来、神話や他の伝統の破局的な理論は学者にとって嫌悪感でした。

トーマス・バーネット(c。1635?– 1715)、ウィリアム・ホイストン(1667-1752)、ロバート・ジェイムソン(1774-1854)などの前リエリア人は、彗星のフライバイ、軸方向の傾き、普遍的な洪水、斉一説の召使いについて自由に考えていました、19世紀と20世紀は、神話と宗教の源泉として、自然の最もありふれた側面を指で触れることを選択しました。

したがって、偉大な名声を誇るドイツの古典主義者であるウルリッヒ・フォン・ウィラモヴィッツ-メレンドルフ(1848-1931)は、ギリシャ神話のオウラノスの去勢が、実り多い空からの雨の落下に由来するという彼の考えに大きな自信を示します。

そのような推測の無益さに気づかずに、この思想の学校の夜の相続人は答えを模索し続けました。

典型的な例として、オランダの歴史家アブラハム・ボス(1943-)は、オウラノスからクロノス、クロノスからゼウスへの神の継承が「神の身長の数字によってもたらされる季節の変化」をコード化したという意見から多くの満足を引き出すでしょう。

20世紀を通じて、古代の伝統に悲惨なものとして祀られている歴史的大変動の概念に激しく反対した学者たちの息苦しい環境の中で、反対派の細流は生き残った。

パラゴンとマーベリックスの混合物で構成され、これらの思想家が共有した共通の要素は、彼らの告発を迎えた耳をつんざくような沈黙でした。

今日、潮流はゆっくりと変わりつつあるので、人文科学の中でこの知的底流の「隠された歴史」を再構築することは非常に有益であることがわかります。

ウィリアム・コミンズ・ボーモント(1873-1956)、アレクサンダー・ブラギン(1878-1942)、イマヌエル・ヴェリコフスキー(1895-1979)、ハンス・シンドラー・ベラミー(1901-1982)などのよく知られたフリンジ作家は、「破局的な神話」の主張を雄弁さと聡明さでかなりの量で慎重に主張しました、
これらの分野での専門的な訓練の欠如
–それは確かに明白でした
–学術的確立に対する彼らの信頼性は損なわれました。

しかし、主流の評判の騒音に溺れてしまうのは、専門家の、非の打ちどころのないその弱い声です、彼の神話の壊滅的な起源に関する明確な表現は、都合よく無視されてしまいました。

私たちのロールコール(点呼)は、1919年にオックスフォードの古典主義者ルイスファーネル(1856-1934)から始まります、彼は、「自然と社会ではごく普通のことは、異常な、いくつかの驚くべき大惨事、社会規範のいくつかのひどい違反によって神話を作る想像力を刺激することはめったにありません。」と述べた。

一方、彼は自然災害について考えていなかったかもしれませんが、アメリカ人の同僚は確かに次のことを考えました:
古典神話に関する人気のハンドブックの著者であるエドワード・トリップ(1920-1999)は、神話上の戦いは「恐ろしい自然現象の擬人化であると一般に信じられている…激変の割合の。」と述べた。

神話に関する別の標準的な教科書を書いたさらに別の英国の古典主義者、ハーバート・ローズ(1883-1961)は、1964年のタイタニック戦争のギリシャ神話について次のように反映しています:
「…戦闘の画像は地震や火山の噴火を彷彿とさせるので、その類似性は単なる偶然ではないと思います。」

同じ年に、オランダの人類学者コーネリス・オウウェハンド(1920-1996)は、より一般的に次のことを検討しました:
地震などの危機的出来事が非常に深刻な衝撃を与え、彼が属する個人と社会に完全に影響を及ぼし、その原因と結果が理解を超え、通常の知的認識では対処できない場合
…そのような時、「捏造」が発効し、それは知性の圧倒的な力(または無力を弱める)に対する防御反応としての宗教の機能になります。 (元はイタリック)

この原則に基づいて「地質学」のサブディシプリン(学問分野の下位区分)を創設したのは、故地質学者のドロシー・ビタリアーノ(1916-2008)でした;
「なぜなら、人間の本性が時代を通じて大きく変化していない限り、ニュースと見なされるもの、したがって日常生活の通常の出来事が長い間忘れられているときに覚えられるかもしれないものは、珍しいもの、特に激しく珍しいものです。」

そして、自然災害よりも激しく珍しいことは何ですか?」

レンス・ファン・デル・スルージス

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Mar 09, 2012
Ever since the gradualist doctrine natura non facit saltus cast an ossifying spell on the academic community, catastrophist theories of myth and other traditions have been anathema to the learned.
漸進主義の教義「ナチュラ・ノン・ファシット・サルタス(自然は飛躍しません)」が学界に骨の折れる呪文を唱えて以来、神話や他の伝統の破局的な理論は学者にとって嫌悪感でした。

Pre-Lyellians such as Thomas Burnet (c. 1635? – 1715), William Whiston (1667-1752) and Robert Jameson (1774-1854) had been free to ponder cometary flybys, axial tilts and universal floods, the uniformitarian savants of the nineteenth and twentieth centuries chose to finger the very most mundane aspects of nature as the wellspring of myth and religion.
トーマス・バーネット(c。1635?– 1715)、ウィリアム・ホイストン(1667-1752)、ロバート・ジェイムソン(1774-1854)などの前リエリア人は、彗星のフライバイ、軸方向の傾き、普遍的な洪水、斉一説の召使いについて自由に考えていました、19世紀と20世紀は、神話と宗教の源泉として、自然の最もありふれた側面を指で触れることを選択しました。

Thus, Ulrich von Wilamowitz-Möllendorff (1848-1931), a German classicist of great renown, would express much confidence in his idea that the Greek myth of Ouranos’ castration derived from the fructifying fall of rain from the sky.
したがって、偉大な名声を誇るドイツの古典主義者であるウルリッヒ・フォン・ウィラモヴィッツ-メレンドルフ(1848-1931)は、ギリシャ神話のオウラノスの去勢が、実り多い空からの雨の落下に由来するという彼の考えに大きな自信を示します。

Oblivious to the futility of such conjecture, the benighted heirs of this school of thought continued to grope for answers.
そのような推測の無益さに気づかずに、この思想の学校の夜の相続人は答えを模索し続けました。

As a typical example, the Dutch historian Abraham Bos (1943-) would draw much satisfaction from the opinion that the divine succession from Ouranos to Kronos and Kronos to Zeus encoded ‘the changing of the seasons as brought about by figures of divine stature’.
典型的な例として、オランダの歴史家アブラハム・ボス(1943-)は、オウラノスからクロノス、クロノスからゼウスへの神の継承が「神の身長の数字によってもたらされる季節の変化」をコード化したという意見から多くの満足を引き出すでしょう。

Throughout the twentieth century, a trickle of dissenters survived within the stifling environment of scholars who vehemently opposed the notion of historical cataclysms enshrined in ancient traditions as a disastrous one.
20世紀を通じて、古代の伝統に悲惨なものとして祀られている歴史的大変動の概念に激しく反対した学者たちの息苦しい環境の中で、反対派の細流が生き残った。

Comprising a mixture of paragons and mavericks, the common element these thinkers shared was the deafening silence that greeted their enunciations.
パラゴンとマーベリックスの混合物で構成され、これらの思想家が共有した共通の要素は、彼らの告発を迎えた耳をつんざくような沈黙でした。

As the tides are slowly turning today, it will prove quite salutary to reconstruct the ‘hidden history’ of this intellectual undercurrent within the humanities.
今日、潮流はゆっくりと変わりつつあるので、人文科学の中でこの知的底流の「隠された歴史」を再構築することは非常に有益であることがわかります。

Although familiar fringe writers such as William Comyns Beaumont (1873-1956), Alexander Braghine (1878-1942), Immanuel Velikovsky (1895-1979) and Hans Schindler Bellamy (1901-1982) sedulously argued the case for ‘catastrophist mythology’ with considerable eloquence and sagacity, their lack in professional training in these fields
– which was indeed palpable
– undermined their credibility to the scholarly establishment.
ウィリアム・コミンズ・ボーモント(1873-1956)、アレクサンダー・ブラギン(1878-1942)、イマヌエル・ヴェリコフスキー(1895-1979)、ハンス・シンドラー・ベラミー(1901-1982)などのよく知られたフリンジ作家は、「破局的な神話」の主張を雄弁さと聡明さでかなりの量で慎重に主張しました、
これらの分野での専門的な訓練の欠如
–それは確かに明白でした
–学術的確立に対する彼らの信頼性は損なわれました。

But drowned out by the noise are the feeble voices of experts in the mainstream, of impeccable reputation, whose articulations on the catastrophic origin of myths were conveniently ignored.
しかし、主流の評判の騒音に溺れてしまうのは、専門家の、非の打ちどころのないその弱い声です、彼の神話の壊滅的な起源に関する明確な表現は、都合よく無視されてしまいました。

Our roll call opens with the Oxford classicist Lewis Farnell (1856-1934), who professed in 1919 that ‘what is quite normal in nature and society rarely excites the myth-making imagination, which is more likely to be kindled by the abnormal, some startling catastrophe, some terrible violation of the social code’.
私たちのロールコール(点呼)は、1919年にオックスフォードの古典主義者ルイスファーネル(1856-1934)から始まります、彼は、「自然と社会ではごく普通のことは、異常な、いくつかの驚くべき大惨事、社会規範のいくつかのひどい違反によって神話を作る想像力を刺激することはめったにありません。」と述べた。

While he may not have thought of natural catastrophes, an American colleague certainly did:
the author of a popular handbook on classical mythology, Edward Tripp (1920-1999), opined that the mythical battle ‘is generally believed to have been a personification of terrifying natural phenomena … of cataclysmic proportions’.
一方、彼は自然災害について考えていなかったかもしれませんが、アメリカ人の同僚は確かに次のことを考えました:
古典神話に関する人気のハンドブックの著者であるエドワード・トリップ(1920-1999)は、神話上の戦いは「恐ろしい自然現象の擬人化であると一般に信じられている…激変の割合の。」と述べた。

Yet another British classicist, Herbert Rose (1883-1961), who authored another standard textbook on mythology, reflected as follows on the Greek myth of the Titanic War in 1964:
‘… the imagery of the battle is so reminiscent of earthquakes and volcanic eruptions that I do not believe the resemblance merely accidental’.
神話に関する別の標準的な教科書を書いたさらに別の英国の古典主義者、ハーバート・ローズ(1883-1961)は、1964年のタイタニック戦争のギリシャ神話について次のように反映しています:
「…戦闘の画像は地震や火山の噴火を彷彿とさせるので、その類似性は単なる偶然ではないと思います。」

In the same year, the Dutch anthropologist Cornelis Ouwehand (1920-1996) considered more generally:
‘When a crisis event (such as an earthquake) so deeply shocks and so totally affects the individual and the society to which he belongs that the cause and consequences of the event are beyond comprehension and cannot be coped with by normal intellectual perception
… at such a time the ‘fabulation’ takes effect, and it then becomes a function of religion as a defensive reaction against the overpowering force (or deadening impotence) of the intellect’. (italics in the original)
同じ年に、オランダの人類学者コーネリス・オウウェハンド(1920-1996)は、より一般的に次のことを検討しました:
地震などの危機的出来事が非常に深刻な衝撃を与え、彼が属する個人と社会に完全に影響を及ぼし、その原因と結果が理解を超え、通常の知的認識では対処できない場合
…そのような時、「捏造」が発効し、それは知性の圧倒的な力(または無力を弱める)に対する防御反応としての宗教の機能になります。 (元はイタリック)

It was the late geologist Dorothy Vitaliano (1916-2008) who founded the subdiscipline of ‘geomythology’ on this principle:
‘For unless human nature has changed considerably through the ages, what is considered news, and therefore what may be remembered when the normal events of daily life are long forgotten, is the unusual, particularly the violently unusual.
この原則に基づいて「地質学」のサブディシプリン(学問分野の下位区分)を創設したのは、故地質学者のドロシー・ビタリアーノ(1916-2008)でした;
「なぜなら、人間の本性が時代を通じて大きく変化していない限り、ニュースと見なされるもの、したがって日常生活の通常の出来事が長い間忘れられているときに覚えられるかもしれないものは、珍しいもの、特に激しく珍しいものです。」

And what is more violently unusual than a natural catastrophe?’
そして、自然災害よりも激しく珍しいことは何ですか?」

Rens Van Der Sluijs
レンス・ファン・デル・スルージス