[The Thunderbolts Project, Japan Division]公式ブログ Takaaki Fukatsu’s blog

[The Thunderbolts Project,Japan Division] エレクトリックユニバース  電気的宇宙論、プラズマ宇宙物理学、 電気的観察物理学、解説、翻訳、 深津 孝明

ザ・サンダーボルツ勝手連 [Wal Thornhill The Bigger Picture ウォル・ソーンヒル より大きな全体像]

[Wal Thornhill
The Bigger Picture
ウォル・ソーンヒル
より大きな全体像]
――――――――
2020年は、電気的宇宙の宇宙論のすべての側面をカバーする新しい本の研究と執筆に費やされました。 2021年の私の希望は、世界中の人々が、人類の傷を明らかにすることで、新しい文化的パラダイムと実際の科学を探し求めていることです…
より大きな全体像を

電気的宇宙の宇宙論は、前例のない科学的および文化的革命です。

芸術、歴史、科学は、地球と人類の最近の歴史の驚異的で畏敬の念を起こさせるパノラマに組み合わされています。

おそらく、宇宙から地球を目撃した少数の人間だけが、そのような視点が提供するインスピレーションを感じました。

1968年のクリスマスイブに、宇宙飛行士のフランクボーマン、ジムラヴェル、ビル・アンダースが乗るアポロ8号の宇宙船が月周回軌道に入りました。

第4軌道周回の初めに、歴史上最も影響力のある画像の1つである「地球の出」が撮影されたとき、彼らの宇宙船は月の裏側から出現していました。

この画像は、後でこう言ったアンダースに影響を与えました、「これは私たちが持っている唯一の家ですが、私たちはお互いに銃撃し、核戦争を脅かし、自殺ベストを着ています。

それは私を驚かせます。
「昨日ビリーはいい子だったのかしら?」とそこにある裁きの神を想像することができなかったので、彼は彼の宗教的信念をあきらめました。

アンダースによるこのコメントは、私たちが宇宙を理解する前に、まず自分自身を理解しなければならないことを強調しています。

そして私たちの長期的な生存のために、私たちは、お互いと地球に対する私たちの非合理的で破壊的な行動の中心にある私たちの実存的恐怖の起源を理解しなければなりません。

無秩序の切実な必要性は、ピタゴラスプラトニズムの神秘主義に戻り、私たちに提供するのに役立つものも賢明なものもない現代のビッグバン宇宙論を推進しているようです。

真理の探求である本当の科学が、第一次世界大戦の狂気の終結後のカタルシスで混乱したことは重要であるように思われます。

世界は「再制定された黙示録」の現実から逃れることに熱心でした。

最近、私は、電気と磁気を実験していた19世紀の偉大なヨーロッパの科学者たちは、重力、磁気、光、原子、そして電気宇宙についての本当の、首尾一貫した理解に近かった事を発見しました。

悲しいことに、私たちはコンピュータ化された仮想の非現実性で1世紀以上を浪費してきました。

ビッグバンは、原始的な「宇宙の卵」が分裂して開くという創造神話に端を発しています。

歴史的に、私たちは彼らの終末論的な武器を振り回す惑星の神々の説明のつかない悪用の記憶を持っています
—「神々の落雷」。

なぜ惑星の神々について世界的な合意があるのですか?

金星は常に女性です;
長く流れる髪の美しい王女;
または彼女の分身、毒蛇の髪を持つ恐ろしいメデューサモンスター。

火星は常に男性です;
混沌としたモンスターから美しい王女を救う典型的な戦士の英雄。

彼は戦いで傷ついた。

北米インディアンは火星を「スカー・フェイス」と呼びました。

夜空の小さな動く光の斑点についてのこれらの劇的な物語はどのようにして生まれたのでしょうか?

このような基本的な質問は、「悪いこと」が計り知れないほど遠い過去にのみ起こったニュートンの時計仕掛けの太陽系を信じるように訓練された今日の専門家には決して起こりません。

逆説的に、宗教は人間の存在の最も分裂的な特徴です。

それらは科学的な答えを提供しませんが、むしろ人類が直面している根本的な問題を提起します。

終末、終末への「チキン・リトル」の魅力の起源は何ですか?

私の生涯で、
私は核の冬への恐れを見てきました;
彗星の衝突の;
氷河期の;
そして今、それは「地球温暖化」と「パンデミック」です。

天の神々に対する分裂的な人間の執着の起源は何でしたか;
いにしえの、戦う惑星の神々とその終末論的な武器
ザ・サンダーボルト(落雷)?

答えを見つけたとき、私は高校生でした。

1950年、教科書の出版社であるマクミラン社は、イマヌエル・ヴェリコフスキーによる「衝突する宇宙」というタイトルのベストセラー本をリリースしました。

それは、惑星の神々とそれらの相互作用への世界的な言及についての十分に文書化された、学際的な法医学的調査で私にインスピレーションを与えました。

各惑星の原型とエクスプロイト(活用)は世界中で同じです。

地球がいくつかの天体の光景の下で回転したとき、それらは目撃されたに違いありません。

しかし、それは過去の過ちから学ぶことは決してないようです。

「Worlds in Collision衝突する宇宙」は、マクミランの教科書ビジネスのボイコットを脅かした天文学者の司祭の手によって中世の本の焚書に相当する現代的な被害を受けました。

同社はベストセラーの権利をダブルデイに譲渡することを余儀なくされました。

著名な天文学者フレッド・ホイル卿は次のように書いています:
この本[Worlds in Collision衝突する宇宙]は、一般の人々と天文学者の両方にセンセーションを巻き起こし、天文学者達は暴力に近い怒りの表現に動揺しました。

ヴェリコフスキーについて、ホイルは次のように書いています:
「彼は証拠書類の優位性を信じていましたが、私たちは数学的規則の優位性を信じていました。これにより、次の皆既日食がいつどこで発生するかを高い精度で予測することができました。」

原始的なニュートン時計仕掛けの太陽系に対するこの信念と反対の証拠の却下は非科学的ですが、数学理論家達の特徴です。

これにより、無制限のレトロ計算が可能になります。

しかし、物理法則は人為的なものであり、特に重力の場合は改訂される可能性があります、重力の場合、この21世紀にはまだ物理的な説明がありません。

この法則は、惑星の軌道の純粋に数学的な記述を与えます。

しかし、重量の不平衡力は、3つ以上の旋回天体の順序を維持するためのフィードバック機構を有していない。

この邪魔な事実は無視されています。

それにもかかわらず、ホイルは質問する様に動かされました:
ヴェリコフスキーが、確かに科学的に受け入れられない形で、天文学者が隠蔽する文化的義務の下にある状況を明らかにしたのでしょうか?
それは、影のどこかに、議論することが許されない過去の歴史があるということでしょうか?

「科学的に受け入れられない形で」ヴェリコフスキーは、ホイルの疑いを確認した。

彼は博学者で精神分析医でした
—前世紀的な専門家とは異なり、広く教育を受けた古典的な科学者でした。

彼の見解では、人類は太陽系が最近の壊滅的な歴史を持っていることを知らないという明確な願望を示しています。

すべての大惨事は想像を絶するほど遠い過去に押しやられているので、地球の斉一説の歴史は、「昔々、ずっと昔に…」就寝時の話のように読めます。

その間、私たちは惑星間雷によって引き起こされた天国からの破壊を再現できる武器を開発し、過去を繰り返すという心的外傷後の潜在意識の衝動に気づかずに、それらの武器を記憶喪失者の手に渡しました。

ヴェリコフスキーは、私たちが過去を思い出すまで、それを癒すことはできず、お互いと地球に対して持続不可能な行動の不合理なパターンを繰り返す運命にあると警告しました。

私たちは私たち自身の最悪の敵です!

明らかに、ヴェリコフスキーの過度に劇的な本のタイトル、衝突する宇宙は誤解を招くものでした、彼と彼に続く神話史家が述べたのは、地球と他の惑星との密接な電気的出会いだったからです。

もちろん、私たちは今、月が火星サイズの天体と初期の地球の衝突によってはるかに遠い時代に形成されたことを読みます。

そのような話は、天体物理学者達の空っぽのツールボックスの結果です。

彼らが、使用できるのは爆発と衝突だけです。

宇宙論がすべての学問分野の境界を越えて一貫性を必要とするという単純な理由から、宇宙論を「科学の女王」として理解している専門家は地球上にいません。

マイクロ・スペシャライゼーションに焦点を当てている地球上の大学は、それを提供していません。

自然哲学はスティーブン・ホーキングによって死んだと宣言されました。

しかしながら、「「ハード」な科学者に科学的であることを教えるのは、哲学の誘導的な科学です。」

そしてジャック・バーザンが書いたように、「彼が自己絶滅の耽溺から撤退するならば、哲学者は彼を導くために先祖の声を見つけるでしょう。

60年代初頭の大学では、私は大学図書館の人類学セクションに出没する唯一の科学部生だったと思います。

多くの多様な文化の創造神話を読んで、ヴェリコフスキーが答えなければならない主張をしたことを私は確信しました。

電気的宇宙の宇宙論は、芸術、工学、科学の同様に刺激を受けた学者と共有された生涯にわたる独立した研究の結果です。

空が先史時代にまで遡るという人間の証拠が含まれているため、太陽系の最近の歴史と一連の劇的な惑星間イベントの経験の驚くほど詳細な全体像を提供します。

その結果、電気的宇宙は、宇宙時代の発見を正しく予測して説明した唯一の一貫した宇宙論です。

そして2019年には、恒星達の電気的性質を監査するための数百万ドルの独立した実験が無事に完了しました。

それは科学に革命を起こすでしょう。

この電気的宇宙は科学的および文化的パラダイムの飛躍です、私たちがこの惑星の青い宝石に長期的な未来を持っているのであれば、それは起こらなければなりません。
――――――――
2020 was spent researching and writing a new book covering all aspects of Electric Universe Cosmology. My hope in 2021 is that people everywhere will be searching for a new cultural paradigm and some real science to heal humanity’ wounds by revealing…
The Bigger Picture
2020年は、電気的宇宙の宇宙論のすべての側面をカバーする新しい本の研究と執筆に費やされました。 2021年の私の希望は、世界中の人々が、人類の傷を明らかにすることで、新しい文化的パラダイムと実際の科学を探し求めていることです…
より大きな全体像を
Electric Universe cosmology is an unprecedented scientific and cultural revolution.
電気的宇宙の宇宙論は、前例のない科学的および文化的革命です。

The arts, history and sciences are combined in a phenomenal and awe-inspiring panorama of the recent history of the Earth and humanity.
芸術、歴史、科学は、地球と人類の最近の歴史の驚異的で畏敬の念を起こさせるパノラマに組み合わされています。

Perhaps only the few humans who have witnessed Earth from space have felt the inspiration that such a perspective offers.
おそらく、宇宙から地球を目撃した少数の人間だけが、そのような視点が提供するインスピレーションを感じました。

On Christmas Eve 1968 the Apollo 8 spacecraft with astronauts Frank Borman, Jim Lovell and Bill Anders entered lunar orbit.
1968年のクリスマスイブに、宇宙飛行士のフランクボーマン、ジムラヴェル、ビル・アンダースが乗るアポロ8号の宇宙船が月周回軌道に入りました。

At the beginning of the fourth orbit, their spacecraft was emerging from the far side of the moon when “Earthrise,” one of the most influential images in history, was taken.
第4軌道周回の初めに、歴史上最も影響力のある画像の1つである「地球の出」が撮影されたとき、彼らの宇宙船は月の裏側から出現していました。

The image affected Anders who said later, “This is the only home we have and yet we’re busy shooting at each other, threatening nuclear war, and wearing suicide vests.
この画像は、後でこう言ったアンダースに影響を与えました、「これは私たちが持っている唯一の家ですが、私たちはお互いに銃撃し、核戦争を脅かし、自殺ベストを着ています。

It amazes me.
” He gave up his religious beliefs because he could not imagine a judgemental deity up there “wondering whether Billy was a good boy yesterday?”
それは私を驚かせます。
「昨日ビリーはいい子だったのかしら?」とそこにある裁きの神を想像することができなかったので、彼は彼の宗教的信念をあきらめました。

This comment by Anders emphasises that we must first understand ourselves before we can understand the universe.
アンダースによるこのコメントは、私たちが宇宙を理解する前に、まず自分自身を理解しなければならないことを強調しています。

And for our long-term survival we must understand the origin of our existential fear, which is at the heart of our irrational, destructive behaviour toward each other and the planet.
そして私たちの長期的な生存のために、私たちは、お互いと地球に対する私たちの非合理的で破壊的な行動の中心にある私たちの実存的恐怖の起源を理解しなければなりません。

A desperate need for order seems to drive modern big bang cosmology, which has returned to Pythagorean and Platonic mysticism and has nothing useful or even sensible to offer us.
無秩序の切実な必要性は、ピタゴラスプラトニズムの神秘主義に戻り、私たちに提供するのに役立つものも賢明なものもない現代のビッグバン宇宙論を推進しているようです。

It seems significant that real science, the search for truth, was disrupted in the catharsis following the end of the insane First World War.
真理の探求である本当の科学が、第一次世界大戦の狂気の終結後のカタルシスで混乱したことは重要であるように思われます。

The world was keen to escape the reality of the re-enacted apocalypse.
世界は「再制定された黙示録」の現実から逃れることに熱心でした。

Lately, I have discovered that the great European scientists of the 19th century, who were experimenting with electricity and magnetism, were close to a real, coherent understanding of gravity, magnetism, light, the atom, and the Electric Universe.
最近、私は、電気と磁気を実験していた19世紀の偉大なヨーロッパの科学者たちは、重力、磁気、光、原子、そして電気宇宙についての本当の、首尾一貫した理解に近かった事を発見しました。

Sadly, we have wasted a century or more with computerised virtual unreality.
悲しいことに、私たちはコンピュータ化された仮想の非現実性で1世紀以上を浪費してきました。

The big bang has its origin in the creation myth of the splitting open of a primordial ‘cosmic egg.’
ビッグバンは、原始的な「宇宙の卵」が分裂して開くという創造神話に端を発しています。

Historically we have the unexplained exploits of the planetary gods brandishing their apocalyptic weapon
—the ‘thunderbolt of the gods.’
歴史的に、私たちは彼らの終末論的な武器を振り回す惑星の神々の説明のつかない悪用の記憶を持っています
—「神々の落雷」。

Why is there global accord about the planetary gods?
なぜ惑星の神々について世界的な合意があるのですか?

Venus is always female;
the beautiful princess with long flowing hair;
or her alter-ego, the terrible Medusa monster with venomous serpentine hair.
金星は常に女性です;
長く流れる髪の美しい王女;
または彼女の分身、毒蛇の髪を持つ恐ろしいメデューサモンスター。

Mars is always male;
the archetypal warrior hero who saves the beautiful princess from chaos monsters.
火星は常に男性です;
混沌としたモンスターから美しい王女を救う典型的な戦士の英雄。

He is scarred in battle.
彼は戦いで傷ついた。

North American Indians called Mars “Scarface.”
北米インディアンは火星を「スカー・フェイス」と呼びました。

How can these dramatic stories about tiny moving specks of light in the night sky have come about?
夜空の小さな動く光の斑点についてのこれらの劇的な物語はどのようにして生まれたのでしょうか?

Such foundational questions never occur to today’s specialists who have been disciplined to believe in Newton’s clockwork solar system where ‘bad things’ only happened in an unfathomably remote past.
このような基本的な質問は、「悪いこと」が計り知れないほど遠い過去にのみ起こったニュートンの時計仕掛けの太陽系を信じるように訓練された今日の専門家には決して起こりません。

Paradoxically, religions are the most divisive feature of human existence.
逆説的に、宗教は人間の存在の最も分裂的な特徴です。

They provide no scientific answers but rather pose fundamental questions facing humanity.
それらは科学的な答えを提供しませんが、むしろ人類が直面している根本的な問題を提起します。

What Is the origin of the ‘Chicken Little’ fascination with the end of days, of doomsday?
終末、終末への「チキン・リトル」の魅力の起源は何ですか?

In my lifetime,
I have seen fear of a nuclear winter;
of comet impact;
of an ice age;
and now it’s ‘global warming’ and a ‘pandemic.’
私の生涯で、
私は核の冬への恐れを見てきました;
彗星の衝突の;
氷河期の;
そして今、それは「地球温暖化」と「パンデミック」です。

What was the origin of the divisive human obsession with heavenly gods; the old warring planetary gods and their apocalyptic weapon
—the thunderbolt?
天の神々に対する分裂的な人間の執着の起源は何でしたか;
いにしえの、戦う惑星の神々とその終末論的な武器
ザ・サンダーボルト(落雷)?

I was in high school when I found an answer.
答えを見つけたとき、私は高校生でした。

In 1950 the textbook publisher, The Macmillan Company, released a best-selling book by Immanuel Velikovsky titled Worlds in Collision.
1950年、教科書の出版社であるマクミラン社は、イマヌエル・ヴェリコフスキーによる「衝突する宇宙」というタイトルのベストセラー本をリリースしました。

It inspired me with a well-documented, multi-disciplinary forensic investigation of global references to planetary gods and their interactions.
それは、惑星の神々とそれらの相互作用への世界的な言及についての十分に文書化された、学際的な法医学的調査で私にインスピレーションを与えました。

The archetypes and exploits of each planet are the same the world over.
各惑星の原型とエクスプロイト(活用)は世界中で同じです。

They must have been witnessed as the Earth rotated beneath some celestial spectacle.
地球がいくつかの天体の光景の下で回転したとき、それらは目撃されたに違いありません。

But it seems we never learn from past mistakes.
しかし、それは過去の過ちから学ぶことは決してないようです。

Worlds in Collision suffered the modern equivalent of a medieval book burning at the hands of astronomer priests who threatened a boycott of Macmillan’s textbook business.
「Worlds in Collision衝突する宇宙」は、マクミランの教科書ビジネスのボイコットを脅かした天文学者の司祭の手によって中世の本の焚書に相当する現代的な被害を受けました。

The company was forced to transfer the rights of their best-seller to Doubleday.
同社はベストセラーの権利をダブルデイに譲渡することを余儀なくされました。

The noted astronomer Sir Fred Hoyle wrote:
The book [Worlds in Collision] caused a sensation both with the public and among astronomers, the latter becoming stirred to near-violent displays of outrage.
Such eminent figures as Harlow Shapley were heavily involved.
It could be said that Shapley became angry even to the point of incoherence.
—Sir Fred Hoyle
著名な天文学者フレッド・ホイル卿は次のように書いています:
この本[Worlds in Collision衝突する宇宙]は、一般の人々と天文学者の両方にセンセーションを巻き起こし、天文学者達は暴力に近い怒りの表現に動揺しました。

Of Velikovsky, Hoyle wrote:
“He believed in the primacy of documentary evidence, whereas we believed in the primacy of mathematical rules, rules that enabled us to predict, with a high degree of accuracy, where and when the next total eclipse of the Sun was going to occur.”
ヴェリコフスキーについて、ホイルは次のように書いています:
「彼は証拠書類の優位性を信じていましたが、私たちは数学的規則の優位性を信じていました。これにより、次の皆既日食がいつどこで発生するかを高い精度で予測することができました。」

This belief in a primordial Newtonian clockwork solar system and dismissal of contrary evidence is unscientific but characteristic of mathematical theorists.
原始的なニュートン時計仕掛けの太陽系に対するこの信念と反対の証拠の却下は非科学的ですが、数学理論家達の特徴です。

It allows unrestrained retro-calculation.
これにより、無制限のレトロ計算が可能になります。

But the laws of physics are man-made and subject to revision, particularly in the case of the force of gravity, which in this 21st century still has no physical explanation.
しかし、物理法則は人為的なものであり、特に重力の場合は改訂される可能性があります、重力の場合、この21世紀にはまだ物理的な説明がありません。

The law gives a purely mathematical description of planetary orbits.
この法則は、惑星の軌道の純粋に数学的な記述を与えます。

Yet the unbalanced force of gravity has no feedback mechanism to maintain order for 3 or more orbiting bodies.
しかし、重量の不平衡力は、3つ以上の旋回天体の順序を維持するためのフィードバック機構を有していない。

This disturbing fact is ignored.
この邪魔な事実は無視されています。

Nonetheless, Hoyle was moved to ask:
could it be that Velikovsky had revealed, admittedly in a form that was scientifically unacceptable, a situation that astronomers are under a cultural imperative to hide?
Could it be that, somewhere in the shadows, there is a past history that it is inadmissible to discuss?
それにもかかわらず、ホイルは質問する様に動かされました:
ヴェリコフスキーが、確かに科学的に受け入れられない形で、天文学者が隠蔽する文化的義務の下にある状況を明らかにしたのでしょうか?
それは、影のどこかに、議論することが許されない過去の歴史があるということでしょうか?

Velikovsky “in a form that was scientifically unacceptable” had confirmed Hoyle’s suspicion.
「科学的に受け入れられない形で」ヴェリコフスキーは、ホイルの疑いを確認した。

He was a polymath and psychoanalyst—a broadly educated classical scientist, unlike specialists of the last century.
彼は博学者で精神分析医でした
—前世紀的な専門家とは異なり、広く教育を受けた古典的な科学者でした。

In his view, mankind demonstrates a clear desire not to know that the solar system has a recent catastrophic history.
彼の見解では、人類は太陽系が最近の壊滅的な歴史を持っていることを知らないという明確な願望を示しています。

All catastrophes are pushed into an unimaginably remote past, so the uniformitarian history of the Earth reads like a reassuring “Once upon a time, long, long ago…” bedtime story.
すべての大惨事は想像を絶するほど遠い過去に押しやられているので、地球の斉一説の歴史は、「昔々、ずっと昔に…」就寝時の話のように読めます。

Meanwhile we have developed weapons capable of re-enacting the destruction from heaven wrought by the interplanetary thunderbolts and placed those weapons in the hands of amnesiacs, unaware of the post traumatic subconscious urge to repeat the past.
その間、私たちは惑星間雷によって引き起こされた天国からの破壊を再現できる武器を開発し、過去を繰り返すという心的外傷後の潜在意識の衝動に気づかずに、それらの武器を記憶喪失者の手に渡しました。

Velikovsky warned that until we remember our past, we cannot heal from it and are doomed to repeat our irrational patterns of unsustainable behaviour toward each other and the planet.
ヴェリコフスキーは、私たちが過去を思い出すまで、それを癒すことはできず、お互いと地球に対して持続不可能な行動の不合理なパターンを繰り返す運命にあると警告しました。

We are our own worst enemy!
私たちは私たち自身の最悪の敵です!

Clearly, Velikovsky’s over-dramatic book title, Worlds in Collision, was misleading because what he, and the mytho-historians who followed him, described were close electrical encounters of the Earth with other planets.
明らかに、ヴェリコフスキーの過度に劇的な本のタイトル、衝突する宇宙は誤解を招くものでした、彼と彼に続く神話史家が述べたのは、地球と他の惑星との密接な電気的出会いだったからです。

Of course, we now read that the Moon was formed in far off times by collision of the early Earth with a Mars-sized body.
もちろん、私たちは今、月が火星サイズの天体と初期の地球の衝突によってはるかに遠い時代に形成されたことを読みます。

Such stories are a result of the empty toolbox of astrophysicists.
そのような話は、天体物理学者達の空っぽのツールボックスの結果です。

They only have explosions and collisions to work with.
彼らが、使用できるのは爆発と衝突だけです。

There is no specialist on Earth who understands cosmology as the “Queen of the sciences” for the simple reason that it requires coherence across all disciplinary boundaries.
宇宙論がすべての学問分野の境界を越えて一貫性を必要とするという単純な理由から、宇宙論を「科学の女王」として理解している専門家は地球上にいません。

No university on Earth, with their focus on micro-specialisation, provides that.
マイクロ・スペシャライゼーションに焦点を当てている地球上の大学は、それを提供していません。

Natural philosophy has been pronounced dead by Stephen Hawking.
自然哲学はスティーブンホーキングによって死んだと宣言されました。

However, “It is the inductive science of philosophy that teaches the ‘hard’ scientist how to be scientific.”
しかしながら、「「ハード」な科学者に科学的であることを教えるのは、哲学の誘導的な科学です。」

And as Jacques Barzun wrote, “If he retreats from the indulgence of self-annihilation, man the philosopher will find ancestral voices to guide him.
そしてジャック・バーザンが書いたように、「彼が自己絶滅の耽溺から撤退するならば、哲学者は彼を導くために先祖の声を見つけるでしょう。

At university in the early 60s, I think I was the only science undergraduate haunting the Anthropology section of the university library.
60年代初頭の大学では、私は大学図書館の人類学セクションに出没する唯一の科学部生だったと思います。

Reading the creation myths of many diverse cultures convinced me that Velikovsky had made a case that must be answered.
多くの多様な文化の創造神話を読んで、ヴェリコフスキーが答えなければならない主張をしたことを私は確信しました。

The Electric Universe cosmology is the result of a lifetime’s independent research shared with similarly inspired scholars from the arts, engineering and sciences.
電気的宇宙の宇宙論は、芸術、工学、科学の同様に刺激を受けた学者と共有された生涯にわたる独立した研究の結果です。

Because it includes human evidence of the sky stretching back into prehistory, it provides a surprisingly detailed big picture of the recent history of the solar system and our experiences of a series of dramatic interplanetary events.
空が先史時代にまで遡るという人間の証拠が含まれているため、太陽系の最近の歴史と一連の劇的な惑星間イベントの経験の驚くほど詳細な全体像を提供します。

As a result, the Electric Universe is the only coherent cosmology that has correctly predicted and explained discoveries in the space age.
その結果、電気的宇宙は、宇宙時代の発見を正しく予測して説明した唯一の一貫した宇宙論です。

And in 2019 a multi-million-dollar independent experiment to audit the electrical nature of stars was successfully completed.
そして2019年には、恒星達の電気的性質を監査するための数百万ドルの独立した実験が無事に完了しました。

It will revolutionize the sciences.
それは科学に革命を起こすでしょう。

The Electric Universe is a scientific and cultural paradigm leap that must happen if we are to have a long term future on this blue jewel of a planet.
この電気的宇宙は科学的および文化的パラダイムの飛躍です、私たちがこの惑星の青い宝石に長期的な未来を持っているのであれば、それは起こらなければなりません。