ザ・サンダーボルツ勝手連 [Arc Blast — Part Two アークブラスト—パート2]
[Arc Blast — Part Two アークブラスト—パート2]
sschirott May 21, 2016Thunderblogs
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Arc Blast – Part Two
By Andrew Hall
「アークブラスト–パート1」では、大気中の電流からのアーク爆発がどのように山を作る超音速の衝撃と風の効果を生み出すことができるかを見ました。
私達は、反射衝撃波の特徴的な定在波形を示す山腹の三角バットレスを調べました。
特に、それらが風向に対して垂直にどのように層状になっているかを調べ、上にある源から来た縦波と横波の重ね合わせによる圧縮と膨張を示しました。
私たちは今、もっと説得力のある証拠を調べます。
ハーモニクス. . .
下の画像は、風洞で反射された衝撃波のカラー拡張シュリーレン写真です。
風洞は通常、2つの表面間の超音速流を示します。
最初の衝撃は両方の壁から反射し、互いに隣接する2つの三角波を作成します。
三角形の間に形成されるダイヤモンドパターンは、しばしば「ショックダイヤモンド」と呼ばれます。
空気中に超音速衝撃波が発生した場合、これは上に境界がないため、それを反映する唯一の表面は地面であり、2つの対向する行ではなく三角形の行を作成します。
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最初のフレーム(左上)の初期風速はマッハ2です。
これは、1.5個のダイヤモンドを生成する衝撃波を示しています。
風洞には、圧力容器内のガスが充填されています。
したがって、ガスの流れが進むにつれて、圧力と質量の流れが圧力容器から減少し、風のマッハ速度が低下します。
後続のフレームは、風が鈍くなるにつれて衝撃波が不安定になることを示しています。
波形が圧縮され、一次波と反射波の角度が鈍くなる。
垂直衝撃波が形成され、これは通常の衝撃と呼ばれ、三角形を通過します、通常の波が反射波と交差する場所でその形状を歪め、より多くの反射を引き起こします。
新しい小さな三角形が形成され、元の定在波が置き換えられます。
これは一次衝撃波の調和反射です。
最後のフレーム(下、右)では、風速が遅くなり、三角波は小さく、周波数が高くなっています。
ショックダイヤモンドは7つあり、最初は1.5でした。
衝撃波のエネルギーが消散するときのこの一連の調和反射は、山の側面に積み重ねられた三角形のバットレスで明らかです。
下の画像に見られるように、反射する衝撃波によってトンネリングされた超音速の風によって物質の連続する層が堆積したため、三角形は調和倍数の三角形の上に積み重ねられます。
このグループの最初の画像が最も参考になります。
その中で、調和波形の最も下の層は、前の層の外縁で形成し始めたことがわかります。
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不安定性、干渉、キャンセル(打ち消し合い). . .
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風速、マッハ角、多重反射の過渡現象により、波形が不安定になります。
不安定な波は、膨張の下で分離し、互いに離れて広がり、波形を断片化します。
または、波を互いに押し付けながら、圧縮して集まります。
衝撃波は交差しませんが、磁場が干渉するように、互いに折り重なります。
波面が圧縮されると、波形を圧迫して打ち消すことができます。
このイランの山の画像では、3つの波形が圧縮され、互いに押し付けられた波が中心の波形をほぼ円形に曲げる曲線に変形します。
次のレイヤーでは、挟まれた波が完全に打ち消され、周囲の波形が結合して、ギャップを埋めるために波長を伸ばしています。
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次の画像でも同様の波のキャンセルが発生しています。
ここで中心波形は、隣接する波形によってキャンセルされ、波長を満たすように拡大されています。
斜めの衝撃線が、キャンセル化が発生する山を切り取るように見えます。
一度に数層ずつ段階的に交差し、ジグザグになります。
隣接する三角形のバットレスを分割する定規の直線の衝撃線に注意してください。
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複雑な波形. . .
複雑さは、圧力と密度の変化として、三角形自体の内部の衝撃波面内に見られます。
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密度の変化がこのシュリーレン画像の上部近くにある円形の特徴を形成していることに注意してください。
同じ特徴は、下に示すように、アリゾナ北部にある歪んだ三角形のバットレスにもあります。
また、シュリーレンイメージの上部近くの波と同じように、三角形のエッジが円に向かってどのように引き込まれるかに注意してください。
穴の下にある3つの小さなバットレスは、シュリーレン画像の同じ位置にある波形上のものとサイズと位置が非常に似ています。
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これは、三角形のバットレスに作成された別の穴です。 これはイランにあります。
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ラムダフット. . .
この道路カットはイランにあり、「ホルストグラーベン」または盆地とこれが見つかる範囲領域を作成したスリップフォールトとして説明されることもあります。
そうではありません。
地面のこのスライスは、一次衝撃または入射衝撃(「V」の左側)とその反射衝撃(「V」の右側)によって残されました。
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これは、初期衝撃が出会い、地面から反射する境界領域です。
入射衝撃は急に下向きに湾曲し、反射衝撃はほぼ直線になります。
反射衝撃と入射衝撃が出会うところに、ラムダフットと呼ばれる特徴があります。
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入射衝撃曲率と「V」内の堆積層の特定の傾斜に注意してください。
これらは、図の「V」に示されている角度のある送信ショックに似ています。
これは、より広い視野を持つ別の画像です。
このビューでは、ラムダフットが識別しやすくなっています。
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また、元々図に示されていない機能である「V」の中央上部のカットは、反射したショックの拡大するコーナーに垂直に下向きにカーブするショックから生じ、「ロードカット」の図では赤で注釈されています 。
この衝撃特性は、左側に層状に積み重なっているのを見ることができる丘の側面に沿っています。
初期衝撃波の外側の境界を定義する必要があります。
もしそうなら、それは山の周りに輪を形成する必要があります。
同様の「V」字型のカットが丘の反対側にあります。
本当の場合、入射角、およびこの「V」と反対側の予測される「V」の間の距離は、通過する波の頂点の高さに関する情報を保持します。
結論. . .
調和のとれた繰り返しは三角形のバットレスで紛れもなく明らかです―それらが音響衝撃イベントから生じた証拠が。
それは、彼らが単一の首尾一貫した出来事で作成された証拠です、そしておそらく時間と浸食の結果である可能性はありません。
調べた他の影響は、音波衝撃波にも特有です。
第3部では、アークブラストの電磁効果の証拠を確認します。
追加のリソース:
Electric Universe Geology: A New Beginning | Space News
The Arc-Blasted Earth | Space News
Arc Blast — Part One | Thunderblog
アンドリューホールは、エネルギー業界で30年を過ごしたエンジニア兼ライターです。 彼はEU2016会議の講演者であり、hallad1257 @ gmail.comまたはhttps://andrewdhall.wordpress.com/で連絡を取ることができます
開示:アークフラッシュとアークブラストの提案された理論、および景観へのそれらの影響は、観察、衝撃および流体力学的効果の経験、および演繹的推論の結果として、著者の唯一のアイデアです。 マークボスロー博士の大気バースト流星のシミュレーションは、衝撃波のメカニズムについて重要な洞察を提供しました。 彼のシミュレーションはYouTubeで見ることができます:Mark Boslough。 著者は、この方法が山または他の地質学的特徴が作成される唯一の方法であることを主張しません。
サンダーブログで表現されたアイデアは、必ずしもT-Bolts Group IncまたはThe Thunderbolts ProjectTMの見解を表すものではありません。
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May 21, 2016Thunderblogs
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Arc Blast – Part Two
By Andrew Hall
In “Arc Blast – Part One” we looked at how arc blast from current in the atmosphere could produce supersonic shock and wind effects that create a mountain.
「アークブラスト–パート1」では、大気中の電流からのアーク爆発がどのように山を作る超音速の衝撃と風の効果を生み出すことができるかを見ました。
We examined triangular buttresses on mountainsides that exhibit the characteristic standing wave-form of a reflected shock wave.
私達は、反射衝撃波の特徴的な定在波形を示す山腹の三角バットレスを調べました。
In particular, we looked at how they are layered perpendicular to the wind direction, and exhibit compression and expansion from superimposed longitudinal and transverse waves that came from a source above.
特に、それらが風向に対して垂直にどのように層状になっているかを調べ、上にある源から来た縦波と横波の重ね合わせによる圧縮と膨張を示しました。
We now examine more, compelling evidence.
私たちは今、もっと説得力のある証拠を調べます。
Harmonics . . .
ハーモニクス. . .
The images below are color enhanced Schlieren photographs of reflected shock waves in a wind tunnel.
下の画像は、風洞で反射された衝撃波のカラー拡張シュリーレン写真です。
Wind tunnels typically show supersonic flow between two surfaces.
風洞は通常、2つの表面間の超音速流を示します。
The initial shock reflects from both walls, creating two triangular wave-forms adjacent to each other.
最初の衝撃は両方の壁から反射し、互いに隣接する2つの三角波を作成します。
The diamond patterns that form between the triangles are often called ‘shock diamonds’.
三角形の間に形成されるダイヤモンドパターンは、しばしば「ショックダイヤモンド」と呼ばれます。
In the case where a supersonic shock wave is created in the air, it is unbounded above, so the only surface reflecting it is the ground, and it creates a row of triangles instead of two opposing rows.
空気中に超音速衝撃波が発生した場合、これは上に境界がないため、それを反映する唯一の表面は地面であり、2つの対向する行ではなく三角形の行を作成します。
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The initial wind speed in the first frame (top left) is Mach 2.
最初のフレーム(左上)の初期風速はマッハ2です。
It shows the shock wave producing one and a half diamonds.
これは、1.5個のダイヤモンドを生成する衝撃波を示しています。
The wind tunnel is charged with gas in a pressure vessel.
風洞には、圧力容器内のガスが充填されています。
So, as the gas flow progresses, the pressure and mass flow decrease from the pressure vessel, lowering the Mach speed of the wind.
したがって、ガスの流れが進むにつれて、圧力と質量の流れが圧力容器から減少し、風のマッハ速度が低下します。
The subsequent frames shows instability in the shock waves as the winds slow.
後続のフレームは、風が鈍くなるにつれて衝撃波が不安定になることを示しています。
The wave-forms compress and the angles of the primary and reflected waves grow less acute.
波形が圧縮され、一次波と反射波の角度が鈍くなる。
Vertical shock waves form, called normal shocks, which travel through the triangles, distorting their shape where the normal wave crosses the reflected wave, causing more reflections.
垂直衝撃波が形成され、これは通常の衝撃と呼ばれ、三角形を通過します、通常の波が反射波と交差する場所でその形状を歪め、より多くの反射を引き起こします。
New smaller triangles form and replace the original standing wave.
新しい小さな三角形が形成され、元の定在波が置き換えられます。
This is harmonic reflection of the primary shock wave.
これは一次衝撃波の調和反射です。
In the final frame (bottom, right) the wind speed has slowed, the triangular wave-forms are smaller and higher frequency.
最後のフレーム(下、右)では、風速が遅くなり、三角波は小さく、周波数が高くなっています。
There are seven shock diamonds where there were initially one and one half.
ショックダイヤモンドは7つあり、最初は1.5でした。
This sequence of harmonic reflection as the energy of the shock wave dissipates is evident on the triangular buttresses stacked on the sides of mountains.
衝撃波のエネルギーが消散するときのこの一連の調和反射は、山の側面に積み重ねられた三角形のバットレスで明らかです。
As seen in the images below, triangles are stacked upon triangles in harmonic multiples as the successive layers of material were deposited by supersonic winds, tunneled by the reflected shock waves.
下の画像に見られるように、反射する衝撃波によってトンネリングされた超音速の風によって物質の連続する層が堆積したため、三角形は調和倍数の三角形の上に積み重ねられます。
The first image in this group is most instructive.
このグループの最初の画像が最も参考になります。
In it, the lower-most layers of harmonic waveform can be seen to have begun to form at the outer edge of the preceding layer.
その中で、調和波形の最も下の層は、前の層の外縁で形成し始めたことがわかります。
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Instability, Interference and Cancellation . . .
不安定性、干渉、キャンセル(打ち消し合い). . .
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Transients in wind speed, Mach angle and multiple reflections create instabilities in the wave-forms.
風速、マッハ角、多重反射の過渡現象により、波形が不安定になります。
Unstable waves segregate and fan away from each other under expansion, fragmenting the wave-forms.
不安定な波は、膨張の下で分離し、互いに離れて広がり、波形を断片化します。
Or they bunch together in compression, pressing waves against each other.
または、波を互いに押し付けながら、圧縮して集まります。
Shock waves don’t cross, but fold against each other, like magnetic fields interfering.
衝撃波は交差しませんが、磁場が干渉するように、互いに折り重なります。
As wave-fronts compress, the wave-form can be squeezed and cancelled-out.
波面が圧縮されると、波形を圧迫して打ち消すことができます。
In this image of a mountain in Iran, three wave-forms compress, distorting into curves where the waves, pressed against each other, bend the center wave-form almost circular.
このイランの山の画像では、3つの波形が圧縮され、互いに押し付けられた波が中心の波形をほぼ円形に曲げる曲線に変形します。
In the following layers, the pinched wave has cancelled altogether and the surrounding wave-forms have joined, stretching wavelengths to close the gap.
次のレイヤーでは、挟まれた波が完全に打ち消され、周囲の波形が結合して、ギャップを埋めるために波長を伸ばしています。
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A similar wave cancellation has occurred in the next image.
次の画像でも同様の波のキャンセルが発生しています。
Here the center wave-form is cancelled by neighboring wave-forms, and they have expanded to fill the wavelength.
ここで中心波形は、隣接する波形によってキャンセルされ、波長を満たすように拡大されています。
A diagonal shock line appears cutting the mountain where the cancellation occurs.
斜めの衝撃線が、キャンセル化が発生する山を切り取るように見えます。
It crosses in a step-wise fashion, a few layers at a time, causing it to zig-zag.
一度に数層ずつ段階的に交差し、ジグザグになります。
Note the ruler straight shock lines that divide the adjacent triangular buttresses.
隣接する三角形のバットレスを分割する定規の直線の衝撃線に注意してください。
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Complex Wave-forms . . .
複雑な波形. . .
Complexity is found within the shock fronts, inside the triangles themselves, as pressure and density variations.
複雑さは、圧力と密度の変化として、三角形自体の内部の衝撃波面内に見られます。
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Note the density variations form a circular feature near the top of this Schlieren image.
密度の変化がこのシュリーレン画像の上部近くにある円形の特徴を形成していることに注意してください。
The same feature is on the distorted triangular buttress found in Northern Arizona, shown below.
同じ特徴は、下に示すように、アリゾナ北部にある歪んだ三角形のバットレスにもあります。
Also, note how the edges of the triangle draw in towards the circle, just as the waves near the top in the Schlieren image do.
また、シュリーレンイメージの上部近くの波と同じように、三角形のエッジが円に向かってどのように引き込まれるかに注意してください。
The three small buttresses below the hole show a striking similarity to the size and location as those on the wave-forms in the same position in the Schlieren image.
穴の下にある3つの小さなバットレスは、シュリーレン画像の同じ位置にある波形上のものとサイズと位置が非常に似ています。
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Here is another hole created in a triangular buttress. This one is in Iran.
これは、三角形のバットレスに作成された別の穴です。 これはイランにあります。
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The Lambda Foot . . .
ラムダフット. . .
This road cut is in Iran and is sometimes described as the slip fault that created the ‘horst-graben’ or basin and range region where this is found.
この道路カットはイランにあり、「ホルストグラーベン」または盆地とこれが見つかる範囲領域を作成したスリップフォールトとして説明されることもあります。
That isn’t the case.
そうではありません。
This slice in the ground was left by the primary, or incident shock (left side of the ‘V’) and its reflected shock (right side of the ‘V’).
地面のこのスライスは、一次衝撃または入射衝撃(「V」の左側)とその反射衝撃(「V」の右側)によって残されました。
*
This is the boundary region where the initial shock meets and reflects from the ground.
これは、初期衝撃が出会い、地面から反射する境界領域です。
The incident shock curves sharply downward, and the reflected shock is nearly straight.
入射衝撃は急に下向きに湾曲し、反射衝撃はほぼ直線になります。
Where the reflected shock and incident shock meet, there is a feature called the lambda foot.
反射衝撃と入射衝撃が出会うところに、ラムダフットと呼ばれる特徴があります。
*
Note, the incident shock curvature and the particular dip of the sedimentary layers within the ‘V’.
入射衝撃曲率と「V」内の堆積層の特定の傾斜に注意してください。
They are similar to the angled transmitted shocks shown in the ‘V’ of the diagram.
これらは、図の「V」に示されている角度のある送信ショックに似ています。
Here is another image with a broader view.
これは、より広い視野を持つ別の画像です。
In this view, the lambda foot is easier to discern.
このビューでは、ラムダフットが識別しやすくなっています。
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Also, a feature not originally shown on the diagram, the cut in the center top of the ‘V’ results from a shock that curves downward, normal to the expanding corner of the reflected shock, annotated in red on the “road cut” diagram.
また、元々図に示されていない機能である「V」の中央上部のカットは、反射したショックの拡大するコーナーに垂直に下向きにカーブするショックから生じ、「ロードカット」の図では赤で注釈されています 。
This shock feature is along the side of a hill that can be seen stacking in layers to the left.
この衝撃特性は、左側に層状に積み重なっているのを見ることができる丘の側面に沿っています。
It should define the outer boundary of the initial shock wave.
初期衝撃波の外側の境界を定義する必要があります。
If so, it should form a ring around the mountain.
もしそうなら、それは山の周りに輪を形成する必要があります。
A similar ‘V’ shaped cut should be found on the opposite side of the hill.
同様の「V」字型のカットが丘の反対側にあります。
If true, the incidence angles, and distance between this ‘V’ and the predicted ‘V’ on the opposite side, hold information about the height of the apex of the passing wave.
本当の場合、入射角、およびこの「V」と反対側の予測される「V」の間の距離は、通過する波の頂点の高さに関する情報を保持します。
Conclusions . . .
結論. . .
Harmonic repetition is undeniably evident on triangular buttresses — proof they resulted from a sonic shock event.
調和のとれた繰り返しは三角形のバットレスで紛れもなく明らかです―それらが音響衝撃イベントから生じた証拠が。
It is proof they were created in a single, coherent event, and could not possibly be the result of time and erosion.
それは、彼らが単一の首尾一貫した出来事で作成された証拠です、そしておそらく時間と浸食の結果である可能性はありません。
The other effects examined are particular to sonic shock waves as well.
調べた他の影響は、音波衝撃波にも特有です。
In Part Three, evidence for electromagnetic effects of the arc blast will be reviewed.
第3部では、アークブラストの電磁効果の証拠を確認します。
Additional Resources:
追加のリソース:
Electric Universe Geology: A New Beginning | Space News
The Arc-Blasted Earth | Space News
Arc Blast — Part One | Thunderblog
Andrew Hall is an engineer and writer, who spent thirty years in the energy industry. He was a speaker at the EU2016 conference and can be reached at hallad1257@gmail.com or https://andrewdhall.wordpress.com/
Disclosure: The proposed theory of arc flash and arc blast and their effects on the landscape are the sole ideas of the author, as a result of observation, experience in shock and hydrodynamic effects, and deductive reasoning. Dr. Mark Boslough’s simulation of an air burst meteor provided significant insight into the mechanism of a shock wave. His simulation can be viewed on YouTube: Mark Boslough. The author makes no claims that this method is the only way mountains or other geological features are created.
アンドリューホールは、エネルギー業界で30年を過ごしたエンジニア兼ライターです。 彼はEU2016会議の講演者であり、hallad1257 @ gmail.comまたはhttps://andrewdhall.wordpress.com/で連絡を取ることができます
開示:アークフラッシュとアークブラストの提案された理論、および景観へのそれらの影響は、観察、衝撃および流体力学的効果の経験、および演繹的推論の結果として、著者の唯一のアイデアです。 マークボスロー博士の大気バースト流星のシミュレーションは、衝撃波のメカニズムについて重要な洞察を提供しました。 彼のシミュレーションはYouTubeで見ることができます:Mark Boslough。 著者は、この方法が山または他の地質学的特徴が作成される唯一の方法であることを主張しません。
The ideas expressed in Thunderblogs do not necessarily express the views of T-Bolts Group Inc or The Thunderbolts ProjectTM.
サンダーブログで表現されたアイデアは、必ずしもT-Bolts Group IncまたはThe Thunderbolts ProjectTMの見解を表すものではありません。