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ザ・サンダーボルツ勝手連 [The Pioneer Anomaly パイオニアのアノマリー(異常)]

[The Pioneer Anomaly パイオニアアノマリー(異常)]
Stephen Smith April 15, 2013 - 23:44Picture of the Day
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The plaque attached to Pioneer 10 now billions of miles from the Sun.
イオニア10号に取り付けられたプラークは、現在、太陽から数十億マイル離れています。
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Apr 16, 2013
科学者たちは、パイオニア宇宙船が恒星間空間(への境界)を通過するときに、小さいながらも重大な減速を発見しました。


数年間に亘って、NASAアナリストは、パイオニア10号と11号の宇宙船が太陽から反対方向に外向きに向かっているとき、ゆっくりではあるが着実な「タグ(引っ張り)」が報告されています。
https://www.space.com/448-problem-gravity-mission-probe-strange-puzzle.html

観測研究が制約されている宇宙の重力のみのモデルに基づけば、研究チームは、「パイオニアアノマリー」と呼ばれるものについての説明をしていません。

イオニア10号は、1972年3月2日にケープカナベラルから木星への主要なフライバイミッションで打ち上げられました。

木星に到達し、巨大惑星のクローズアップ画像を返す最初の宇宙船でした。

その最後の信号は、地球からほぼ80億マイル離れた2003年1月23日に受信されました。

より速く動くボイジャー1宇宙探査機がそれを追い抜くまで、パイオニア10号は、宇宙で最も遠い人工物でした。
https://voyager.jpl.nasa.gov/

イオニア11号は、銀河を移動する太陽の動きとは反対の方向に送られたことを除いて、同様のミッションで1973年4月5日に打ち上げられました。

イオニア10号は、黄道面から上向きに外れる軌道に移動しましたが、パイオニア11号は、土星と太陽系のより遠隔地に向かい、土星の雲頂から21,000km以内を通過しました。

1995年11月30日、パイオニア11号は電力供給の終わりに達し、永久に沈黙しました。

NASAの科学者に関係するこの現象は、両方のプローブ(探査機)の距離計算です。

それぞれが数十万キロメートルもコースから外れているように見え、誰もその理由を完全に理解することはできません。

減速の原因についての提案は、コミカルなものから不自然なものまでさまざまです:
暗黒物質は摩擦媒体のように作用し、抗力を生み出します。

多次元空間は、理解されていない方法でプローブ(探査機)に作用します。

理論がそれが振る舞うべきであると示唆するようには、重力は振る舞っていません。

ダークエネルギーは、その反重力活動で観察されています。

「量子動力学」は、予期しない、検出できない方法でプローブ(探査機)に作用します。

WMAPと宇宙マイクロ波背景放射に関する以前の「今日の写真」の記事では、天文学者達が検出した「宇宙の穴」は、ビッグバン宇宙論を提唱する理論から生じる幻想にすぎないことが示されました。
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2020/11/04/024630

イオニアアノマリーの場合、同様の知的失明は、従来の観察者が実際に何が起こっているのかを見る能力を圧倒しています。

「可能性」の連祷(長ったらしい説明)がより難解になるにつれて、彼らは問題の真実からこれまで以上に遠くに離れてゆきます:
宇宙の電流から。

イオニア10号の観測では、ドップラーシフト手法が使用されています。

時々、マイクロ波信号は、戻り信号の時間を計るために宇宙船に向けられます。

プローブが移動した距離は、時間-速度-距離の計算によって決定できます。

不一致はごくわずかですが測定可能な量になります。

私たちの現在の重力の理解によれば、過去34年間で、パイオニア10号と11号の両方が、実際に飛行した距離よりも40万キロメートル以上遠くまで移動したはずです。

NASAの調査官スラヴァ・チリシェフは、次のように述べています:
「このパイオニア宇宙船の異常な加速を従来の物理学で説明できないことは、その起源についての議論の高まりに貢献してきました。」

しかしながら、かなり前の2002年3月20日までに、電気的理論家、著者、講演者のウォル・ソーンヒルは次のように書いています:
「打ち上げ後、宇宙船は、機体の電圧がそれ以上の電子をはじくのに十分になるまで、周囲の宇宙プラズマから電子を受け入れます。
https://www.holoscience.com/wp/voyager-1-at-the-edge-of-what/
https://www.thunderbolts.info/wp/resources/
https://www.holoscience.com/wp/a-mystery-solved-welcome-to-the-electric-universe/

地球の近くでは、宇宙船が周囲に対して数万ボルトの負の電位に達する可能性があることが知られています。

したがって、惑星間空間では、宇宙船は太陽の弱い電場内を移動する帯電した天体になります。

負に帯電しているため、正に帯電した太陽に向かって微小な「引っ張り」が発生します。

最も重要なのは、電圧勾配が、つまり、電場は、惑星間空間全体で一定のままです。

言い換えると、宇宙船にかかる減速力は、太陽からの距離に応じて減少することはありません。

すべての既知の力の法則は距離とともに減少するため、この効果は電気モデルを他のすべてのモデルと区別します。

その効果は現実のものであり、宇宙論と宇宙船のナビゲーションに根本的な影響を及ぼします
なぜなら…パイオニア10号が恒星達の電気的モデルを確認したからです!」

ティーブン・スミス
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Apr 16, 2013
Scientists have found a small but significant deceleration in the Pioneer spacecraft as it makes its way through interstellar space.
科学者たちは、パイオニア宇宙船が恒星間空間(への境界)を通過するときに、小さいながらも重大な減速を発見しました。


For several years, NASA analysts have reported a slow but steady “tug” on the Pioneer 10 and 11 spacecraft as they head outward in opposite directions from the Sun.
数年間に亘って、NASAアナリストは、パイオニア10号と11号の宇宙船が太陽から反対方向に外向きに向かっているとき、ゆっくりではあるが着実な「タグ(引っ張り)」が報告されています。
https://www.space.com/448-problem-gravity-mission-probe-strange-puzzle.html

Based on the gravity-only model of the universe under which observational research is constrained, the research team has no explanation for what has been termed the “Pioneer Anomaly”.
観測研究が制約されている宇宙の重力のみのモデルに基づけば、研究チームは、「パイオニアアノマリー」と呼ばれるものについての説明をしていません。

Pioneer 10 was launched from Cape Canaveral on March 2, 1972 on a primary flyby mission to Jupiter.
イオニア10号は、1972年3月2日にケープカナベラルから木星への主要なフライバイミッションで打ち上げられました。

It was the first spacecraft to reach Jupiter and return close up images of the giant planet.
木星に到達し、巨大惑星のクローズアップ画像を返す最初の宇宙船でした。

Its last signal was received on January 23, 2003 when it was almost 8 billion miles from Earth.
その最後の信号は、地球からほぼ80億マイル離れた2003年1月23日に受信されました。

Until the faster moving Voyager 1 space probe overtook it, Pioneer 10 was the most remote man-made object in space.
より速く動くボイジャー1宇宙探査機がそれを追い抜くまで、パイオニア10号は、宇宙で最も遠い人工物でした。
https://voyager.jpl.nasa.gov/

Pioneer 11 was launched April 5, 1973, on a similar mission, except that it was sent in the opposite direction to the Sun’s motion through the galaxy.
イオニア11号は、銀河を移動する太陽の動きとは反対の方向に送られたことを除いて、同様のミッションで1973年4月5日に打ち上げられました。

Unlike Pioneer 10, which moved into a trajectory taking it upward and out of the plane of the ecliptic, Pioneer 11 headed for Saturn and the more remote regions of the solar system, passing within 21,000 kilometers of Saturn’s cloud tops.
イオニア10号は、黄道面から上向きに外れる軌道に移動しましたが、パイオニア11号は、土星と太陽系のより遠隔地に向かい、土星の雲頂から21,000km以内を通過しました。

On November 30, 1995, Pioneer 11 reached the end of its power supply and was silenced forever.
1995年11月30日、パイオニア11号は電力供給の終わりに達し、永久に沈黙しました。

The effect that concerns NASA scientists is the distance calculations for both probes.
NASAの科学者に関係するこの現象は、両方のプローブ(探査機)の距離計算です。

Each appears to be off course by several hundred thousand kilometers and no one can quite figure out why.
それぞれが数十万キロメートルもコースから外れているように見え、誰もその理由を完全に理解することはできません。

Suggestions for the cause of the deceleration range from the comical to the contrived:
Dark matter is acting like a friction medium, creating drag.
減速の原因についての提案は、コミカルなものから不自然なものまでさまざまです:
暗黒物質は摩擦媒体のように作用し、抗力を生み出します。

Multi-dimensional space is acting on the probes in ways that are not understood.
多次元空間は、理解されていない方法でプローブ(探査機)に作用します。

Gravity is not behaving as theory suggests it should behave.
理論がそれが振る舞うべきであると示唆するようには、重力は振る舞っていません。

Dark energy is being observed in its anti-gravitational activity.
ダークエネルギーは、その反重力活動で観察されています。

“Quantum kinetics” theorizes that sub-atomic forces are acting on the probes in unexpected and undetectable ways.
「量子動力学」は、予期しない、検出できない方法でプローブ(探査機)に作用します。

In a previous Picture of the Day article about WMAP and the cosmic microwave background, the “hole in space” astronomers have detected was shown to be nothing more than an illusion resulting from theories that advocate a big bang cosmology.
WMAPと宇宙マイクロ波背景放射に関する以前の「今日の写真」の記事では、天文学者達が検出した「宇宙の穴」は、ビッグバン宇宙論を提唱する理論から生じる幻想にすぎないことが示されました。
https://takaakifukatsu.hatenablog.jp/entry/2020/11/04/024630

In the case of the Pioneer anomaly, a similar intellectual blindness is overwhelming the ability for conventional observers to see what is actually happening.
イオニアアノマリーの場合、同様の知的失明は、従来の観察者が実際に何が起こっているのかを見る能力を圧倒しています。

As the litany of “possibilities” grows more esoteric, they move ever more distant from the truth of the matter:
electric currents in space.
「可能性」の連祷(長ったらしい説明)がより難解になるにつれて、彼らは問題の真実からこれまで以上に遠くに離れてゆきます:
宇宙の電流から。

Doppler shift methodology is used in the Pioneer 10 observations.
イオニア10号の観測では、ドップラーシフト手法が使用されています。

Every so often, microwave signals are beamed at the spacecraft in order to time the return signal.
時々、マイクロ波信号は、戻り信号の時間を計るために宇宙船に向けられます。

The distance the probe has traveled can be determined through time-speed-distance calculations.
プローブが移動した距離は、時間-速度-距離の計算によって決定できます。

The discrepancy amounts to a tiny but measurable amount.
不一致はごくわずかですが測定可能な量になります。

According to our current understanding of gravity, over the last 34 years both Pioneer 10 and 11 should have traveled more that 400,000 kilometers farther than they have actually flown.
私たちの現在の重力の理解によれば、過去34年間で、パイオニア10号と11号の両方が、実際に飛行した距離よりも40万キロメートル以上遠くまで移動したはずです。

As NASA investigator Slava Turyshev states:
“This inability to explain the anomalous acceleration of the Pioneer spacecraft with conventional physics has contributed to the growing discussion about its origin.”
NASAの調査官スラヴァ・チリシェフは、次のように述べています:
「このパイオニア宇宙船の異常な加速を従来の物理学で説明できないことは、その起源についての議論の高まりに貢献してきました。」

However, as long ago as March 20, 2002, electrical theorist, author and speaker Wal Thornhill wrote:
“After launch, a spacecraft accepts electrons from the surrounding space plasma until the craft’s voltage is sufficient to repel further electrons.
しかしながら、かなり前の2002年3月20日までに、電気的理論家、著者、講演者のウォル・ソーンヒルは次のように書いています:
「打ち上げ後、宇宙船は、機体の電圧がそれ以上の電子をはじくのに十分になるまで、周囲の宇宙プラズマから電子を受け入れます。
https://www.holoscience.com/wp/voyager-1-at-the-edge-of-what/
https://www.thunderbolts.info/wp/resources/
https://www.holoscience.com/wp/a-mystery-solved-welcome-to-the-electric-universe/

Near Earth it is known that a spacecraft may attain a negative potential of several tens of thousands of volts relative to its surroundings.
地球の近くでは、宇宙船が周囲に対して数万ボルトの負の電位に達する可能性があることが知られています。

So, in interplanetary space, the spacecraft becomes a charged object moving in the Sun’s weak electric field.
したがって、惑星間空間では、宇宙船は太陽の弱い電場内を移動する帯電した天体になります。

Being negatively charged, it will experience an infinitesimal “tug” toward the positively charged Sun.
負に帯電しているため、正に帯電した太陽に向かって微小な「引っ張り」が発生します。

Of most significance is the fact that the voltage gradient, that is the electric field, throughout interplanetary space remains constant.
最も重要なのは、電圧勾配が、つまり、電場は、惑星間空間全体で一定のままです。

In other words, the retarding force on the spacecraft will not diminish with distance from the Sun.
言い換えると、宇宙船にかかる減速力は、太陽からの距離に応じて減少することはありません。

This effect distinguishes the electrical model from all others because all known force laws diminish with distance.
すべての既知の力の法則は距離とともに減少するため、この効果は電気モデルを他のすべてのモデルと区別します。

The effect is real and it will have a fundamental impact on cosmology and spacecraft navigation
because…Pioneer 10 has confirmed the electrical model of Stars!”
その効果は現実のものであり、宇宙論と宇宙船のナビゲーションに根本的な影響を及ぼします
なぜなら…パイオニア10号が恒星達の電気的モデルを確認したからです!」

Stephen Smith
ティーブン・スミス