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ザ・サンダーボルツ勝手連 [Dragons—All Between The Ears? ドラゴンズ—すべて耳の間(頭の中の事)?]

[Dragons—All Between The Ears? ドラゴンズ—すべて耳の間(頭の中の事)?]
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A representation of Quetzalcóatl, the Feathered Serpent of Aztec tradition.
アステカの伝統の羽をつけられた蛇、ケツァルコアトルの表現。
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Jan 19, 2009
ドラゴン神話の性質についての理論は不足していませんが、何らかの理由で天体または大気の起源はめったに考慮されていません。
典型的な説明は、純粋で制限のない想像力から、ドラゴンは本物であり、「生きている化石」のカテゴリーに属するというハードコアの未確認動物学の主張にまで及びます。

ドラゴンは本質的に恐竜であり、その存在は化石の偶発的な発見から伝統的な文化によって推測されたという仮定、または、脳の辺縁系に配線された古風な記憶の中で何百万年もの間、不思議なことに生き続けていたという仮定、が長年のお気に入りです。

「ブレイン・ドラゴン(脳内ドラゴン)」の後者のアイデアは、アカデミーである程度の人気があり、2000年にフロリダの人類学者であるデビッド・ジョーンズが著書「ドラゴンの本能」で提案した刺激的な思考実験に非常に近いものです。

一言で言えば、ジョーンズは、神話に反映されている「脳内ドラゴン」は恐竜ではなく、霊長類の祖先を捕食していた3つの主要な捕食者の圧縮された人種的記憶に基づいていると主張しています:
猛禽類、大型猫、ヘビ。

ジョーンズの基本的な観察は―
残念ながら、彼は詳細に文書化することにほとんど注意を払っていません―
ドラゴンは、脊椎動物の3つのカテゴリすべてから取得した属性で頻繁に描かれているということです―
ヘビの柔軟でうろこ状の体、猛禽類の羽と爪、ヒョウやライオンの特徴的な顔。

これは独創的で興味をそそるアイデアであり、非常に読みやすい形式で提示されていますが、機能しますか?

一見すると、ジョーンズのモデルは、ドラゴンの視覚的な外観と、モンスターが世界中で引き起こした深い生来の恐怖をよく理解しています。

それにもかかわらず、霊長類の進化心理学とドラゴン神話の内容との一致は、ジョーンズが示唆するほど決して近いものではありません。

一つには、ドラゴンに対する感情的な反応は、恐怖の観点から普遍的に表現されていませんでした。

数え切れないほどのケースで、ドラゴンは高く評価され、創造の道具、すべての生命体の元の受け皿、または天国の良性の力として愛情を込めて描かれました。

これは、バンドや部族で組織された非中央集権社会にも当てはまります、それは―
ジョーンズの理論についてでも―
まだドラゴンを「飼いならして」いない。


さらに、ジョーンズが猛禽類、ネコ科の肉食動物、ヘビを利用することは、その選択性に偏りがあります:
住んでいる場所にもよりますが、クマ、オオカミ、サソリ、クモなどの動物は、初期の霊長類に同じくらいの脅威を与えましたが、ドラゴンの標準的なプロソポグラフィには組み込まれていませんでした。
[プロソポグラフィ(英:Prosopography, プロソポグラフィーとする場合もある)とは主として西洋古典歴史学で用いられる歴史学研究法である。 語源はギリシア語で「人物」という意味のプロソーポンと「記述」という意味のグラフィアとを合わせた造語で、「身元調べ」や「人別帳」の意味となる]

さらに、ドラゴンに関連する多くの商標テーマは、「ブレインドラゴン(脳内ドラゴン)」の仮定からは解明されていません;
ドラゴンの宇宙的次元、すべての水の原始的な入れ物または囲いとしてのドラゴン、目に見える宇宙として識別されるドラゴンの卵、そしてドラゴンが円を形成したり、口の中で尾を引いたり、ペアで絡み合ったりする傾向。

印象的な一連の伝統が空にドラゴンを配置します、そこでは、生き物は虹、稲妻の閃光、天の川、彗星の尾、オーロラルアーク、黄道帯、朝または夕方の星(! )、または星座ドラコ。

研究全体を通して、ジョーンズはドラゴンと宇宙の大空や構造との複雑な関係については言及していません、 確かに、ドラゴンの戦闘の物語を詳しく見ると、神経学的理論に強く反します:
勝利前に腹やドラゴンのマウ(胃)に住んでいた戦士の英雄の遍在する神話のモチーフは、捕食者との霊長類の経験の反射として決して生じなかったでしょう、本質として、ワシ、ヒョウ、または収縮するヘビのクラッチに終わらない動物を選択したに違いありません。

捕食者に飲み込まれたサルは、生きて物語を語り、それを子孫に伝えることはできませんでした。

ジョーンズはドラゴンの戦闘のテーマに章を捧げていますが、彼はそれを文明の政治的レベルにおける進歩の表現として説明しているが、ドラゴン神話の中心にある飲み込まれた英雄の典型的な神話は、言及を評価していません。

興味深いことに、ジョーンズの最初の出発点は、まったく異なる方向に進むことができます。

ドラゴンの原型が、ある種の顕著な大気現象に基づいていると認められるとしたら、ドラゴンの鳥の羽、レオニンの(ライオンの様な)たてがみと耳、蛇紋石の胴体は、その起源について何を教えてくれるでしょうか?

彗星の尾とオーロラ弧は、歴史的にドラゴンの報告の最も可能性の高い情報源であり、どちらもプラズマで形成されています。

エネルギッシュなプラズマの特徴は、顕著な程度の線維化です。

プラズマフィラメントが人間の目に現れるまれなケースでは、印象は「髪の毛」、「光線」、「ストリーマー」、または「スパイク」の印象です。

神話上のドラゴンが実際に空で目撃された活発なプラズマ形成の表現である場合、鳥の側面に追加された「羽の生えた蛇」の輝く「羽」と、猫のような頭の「ひげ」と「たてがみ」が、そのようなプラズマのフィラメント状の外観の自然な説明です。

これらのページや他の場所で議論されているように、プラズマ物理学は、上記のモチーフを含む、ドラゴン神話の他の多くの側面を明らかにする可能性を秘めています。


ジョーンズが主張するように、ドラゴンのイメージはおそらく外部の自然界に由来しています、それでも、プロトタイプは、脊椎動物のライバルを脅かすというぼんやりとした混乱した記憶よりも、極端な地球物理学的な強迫の時に見られる宇宙プラズマで見つかる可能性が高いです。

これは、そのような捕食者が霊長類の祖先の「考え方」に永続的な痕跡を残した可能性があることを排除するものではありません。

もしそうなら、そのような深く根付いた恐怖が、ここで仮定された非常に暴力的なプラズマを神話化する精神的プロセスにおいて役割を果たしたと考えられます。


グロー放電モードでプラズマフィラメントの異常な光景に直面すると、言語で適切に捉えることが非常に難しい不安定効果を生み出します、人間は、空気、森、または砂漠を歩き回る野生動物を思い出したかもしれません―
そして、天体の画面に表示される複雑な画像にそのような動物のメタファーを適用するのに苦労したので、恐怖の潜在意識の関連は、結果として生じる「神話」の色とその物語の文脈に彼らの痕跡を残したでしょう。

Contributed by Rens Van Der Sluijs
レンズ・ファン・デル・スルージスによる寄稿

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Jan 19, 2009
There is no shortage of theories about the nature of dragon mythology, but for some reason a celestial or atmospheric origin is seldom considered.
ドラゴン神話の性質についての理論は不足していませんが、何らかの理由で天体または大気の起源はめったに考慮されていません。
Typical explanations range from pure, unbridled imagination to a hard-core cryptozoological insistence that dragons are real and belong in the category of "living fossils."
典型的な説明は、純粋で制限のない想像力から、ドラゴンは本物であり、「生きている化石」のカテゴリーに属するというハードコアの未確認動物学の主張にまで及びます。

A longtime favourite is the assumption that dragons are essentially Dinosaurs, whose existence was either inferred by traditional cultures from the accidental discovery of fossils or was mysteriously kept alive for millions of years in archaic memories hardwired in the limbic segment of the brain.
ドラゴンは本質的に恐竜であり、その存在は化石の偶発的な発見から伝統的な文化によって推測されたという仮定、または、脳の辺縁系に配線された古風な記憶の中で何百万年もの間、不思議なことに生き続けていたという仮定、が長年のお気に入りです。

The latter idea of a "brain dragon" enjoys some popularity in academe and comes very close to a stimulating thought-experiment proposed in 2000 by Florida anthropologist, David Jones, in his book An Instinct for Dragons.
「ブレイン・ドラゴン(脳内ドラゴン)」の後者のアイデアは、アカデミーである程度の人気があり、2000年にフロリダの人類学者であるデビッド・ジョーンズが著書「ドラゴンの本能」で提案した刺激的な思考実験に非常に近いものです。


In a nutshell, Jones argues that the "brain dragon" reflected in myths was not modeled on Dinosaurs, but on a compressed racial memory of the three main predators that used to prey on our primate ancestors:
raptorial birds, big cats, and snakes.
一言で言えば、ジョーンズは、神話に反映されている「脳内ドラゴン」は恐竜ではなく、霊長類の祖先を捕食していた3つの主要な捕食者の圧縮された人種的記憶に基づいていると主張しています:
猛禽類、大型猫、ヘビ。

Jones’ fundamental observation – which he unfortunately takes little care to document in depth –
is that dragons are frequently depicted with attributes taken from all three categories of vertebrates –
the flexible, scaly body of a snake, the wings and talons of a bird of prey, the characteristic face of a panther or lion.
ジョーンズの基本的な観察は―
残念ながら、彼は詳細に文書化することにほとんど注意を払っていません―
ドラゴンは、脊椎動物の3つのカテゴリすべてから取得した属性で頻繁に描かれているということです―
ヘビの柔軟でうろこ状の体、猛禽類の羽と爪、ヒョウやライオンの特徴的な顔。

It is an original and intriguing idea, presented in a very readable format, but does it work?
これは独創的で興味をそそるアイデアであり、非常に読みやすい形式で提示されていますが、機能しますか?

At first blush, Jones’ model makes much sense of the visual appearance of the dragon as well as the deep innate fear the monster has elicited around the world.
一見すると、ジョーンズのモデルは、ドラゴンの視覚的な外観と、モンスターが世界中で引き起こした深い生来の恐怖をよく理解しています。

Nevertheless, the match between the evolutionary psychology of primates and the content of dragon mythology is by no means as close as Jones suggests.
それにもかかわらず、霊長類の進化心理学とドラゴン神話の内容との一致は、ジョーンズが示唆するほど決して近いものではありません。

For one thing, the emotional response to the dragon was not universally expressed in terms of fear.
一つには、ドラゴンに対する感情的な反応は、恐怖の観点から普遍的に表現されていませんでした。

In countless cases, the dragon was held in high esteem and portrayed in affectionate terms as an instrument of creation, the original receptacle of all life forms, or a benign force in the heavens.
数え切れないほどのケースで、ドラゴンは高く評価され、創造の道具、すべての生命体の元の受け皿、または天国の良性の力として愛情を込めて描かれました。

This is even the case in non-centralised societies organised in bands and tribes, that did –
on Jones’ theory –
not yet "tame" the dragon.
これは、バンドや部族で組織された非中央集権社会にも当てはまります、それは―
ジョーンズの理論についてでも―
まだドラゴンを「飼いならして」いない。

In addition, Jones’ capitalisation on birds of prey, felid carnivores and snakes is biased in its selectivity:
depending on where one lived, animals such as bears, wolves, scorpions and spiders posed just as much of a threat to early primates, yet were not incorporated in the standard prosopography of the dragon.
さらに、ジョーンズが猛禽類、ネコ科の肉食動物、ヘビを利用することは、その選択性に偏りがあります:
住んでいる場所にもよりますが、クマ、オオカミ、サソリ、クモなどの動物は、初期の霊長類に同じくらいの脅威を与えましたが、ドラゴンの標準的なプロソポグラフィには組み込まれていませんでした。

Moreover, many trademark themes associated with dragons receive no elucidation from the assumption of a "brain dragon":
the cosmic dimensions of the dragon, the dragon as the primordial container or enclosure of all waters, the dragon’s egg identified as the visible cosmos, and the propensity of the dragon to form a circle, tail-in-mouth, or entwine itself in pairs.
さらに、ドラゴンに関連する多くの商標テーマは、「ブレインドラゴン(脳内ドラゴン)」の仮定からは解明されていません;
ドラゴンの宇宙的次元、すべての水の原始的な入れ物または囲いとしてのドラゴン、目に見える宇宙として識別されるドラゴンの卵、そしてドラゴンが円を形成したり、口の中で尾を引いたり、ペアで絡み合ったりする傾向。

An impressive array of traditions situate the dragon in the sky, where the creature is variously identified as the rainbow, the lightning flash, the Milky Way, the tail of a comet, auroral arcs, the ecliptic band, the morning or evening star (!), or the constellation Draco.
印象的な一連の伝統が空にドラゴンを配置します、そこでは、生き物は虹、稲妻の閃光、天の川、彗星の尾、オーロラルアーク、黄道帯、朝または夕方の星(! )、または星座ドラコ。

Throughout the entire study, Jones makes no mention of the dragon’s intricate relationship with the firmament or the fabric of the cosmos. Indeed, a closer look at the narrative of the dragon combat directly contravenes the neurological theory in strong terms:
the ubiquitous mythical motif of a warrior-hero residing in the belly or the maw of the dragon prior to victory could never have arisen as a reflex of primate experiences with predators, as nature must have selected for animals that did not end up in the clutches of eagles, panthers or constricting snakes.
研究全体を通して、ジョーンズはドラゴンと宇宙の大空や構造との複雑な関係については言及していません、 確かに、ドラゴンの戦闘の物語を詳しく見ると、神経学的理論に強く反します:
勝利前に腹やドラゴンのマウ(胃)に住んでいた戦士の英雄の遍在する神話のモチーフは、捕食者との霊長類の経験の反射として決して生じなかったでしょう、本質として、ワシ、ヒョウ、または収縮するヘビのクラッチに終わらない動物を選択したに違いありません。

No monkey gobbled up by a predator could live to tell the tale and pass it on to offspring.
捕食者に飲み込まれたサルは、生きて物語を語り、それを子孫に伝えることはできませんでした。

Though Jones does devote a chapter to the theme of the dragon combat, which he explains as an expression of advanced progress in the political level of civilisation, the quintessential myth of the swallowed hero, which is at the heart of dragon mythology, does not rate a mention.
ジョーンズはドラゴンの戦闘のテーマに章を捧げていますが、彼はそれを文明の政治的レベルにおける進歩の表現として説明しているが、ドラゴン神話の中心にある飲み込まれた英雄の典型的な神話は、言及を評価していません。

Intriguingly, Jones’ original starting point can be taken in an entirely different direction.
興味深いことに、ジョーンズの最初の出発点は、まったく異なる方向に進むことができます。

If it may be granted that the archetype of the dragon rests on a class of conspicuous atmospheric phenomena, what can the dragon’s avian wings, leonine manes and ears, and serpentine torso tell us about its origins?
ドラゴンの原型が、ある種の顕著な大気現象に基づいていると認められるとしたら、ドラゴンの鳥の羽、レオニンの(ライオンの様な)たてがみと耳、蛇紋石の胴体は、その起源について何を教えてくれるでしょうか?

The tails of comets and auroral arcs, which are the likeliest source of dragon reports in historical times, are both formed of plasma.
彗星の尾とオーロラ弧は、歴史的にドラゴンの報告の最も可能性の高い情報源であり、どちらもプラズマで形成されています。

The signature of energetic plasmas is a notable degree of filamentation.
エネルギッシュなプラズマの特徴は、顕著な程度の線維化です。

On the rare occasions when plasma filaments present themselves to the human eye, the impression is that of "hairs," "rays," "streamers," or "spikes."
プラズマフィラメントが人間の目に現れるまれなケースでは、印象は「髪の毛」、「光線」、「ストリーマー」、または「スパイク」の印象です。

If mythical dragons were really the expression of active plasma formations witnessed in the sky, the radiant "feathers" of the "feathered serpent," adding to its avian aspect, and the "whiskers" and "manes" of its catlike head, receive a natural explanation in the filamented appearance of such plasmas.
神話上のドラゴンが実際に空で目撃された活発なプラズマ形成の表現である場合、鳥の側面に追加された「羽の生えた蛇」の輝く「羽」と、猫のような頭の「ひげ」と「たてがみ」が、そのようなプラズマのフィラメント状の外観の自然な説明です。

As argued on these pages and elsewhere, plasma physics has the potential to illuminate many other aspects of dragon mythology, including the motifs listed above.
これらのページや他の場所で議論されているように、プラズマ物理学は、上記のモチーフを含む、ドラゴン神話の他の多くの側面を明らかにする可能性を秘めています。

The image of the dragon probably originated in the external, natural world, as Jones contends, yet the prototype is more likely found in cosmic plasmas seen at times of extreme geophysical duress than in a hazy, confused memory of threatening vertebrate rivals.
ジョーンズが主張するように、ドラゴンのイメージはおそらく外部の自然界に由来しています、それでも、プロトタイプは、脊椎動物のライバルを脅かすというぼんやりとした混乱した記憶よりも、極端な地球物理学的な強迫の時に見られる宇宙プラズマで見つかる可能性が高いです。

This is not to rule out that such predators could have left a lasting imprint on the "mindset" of primate ancestors.
これは、そのような捕食者が霊長類の祖先の「考え方」に永続的な痕跡を残した可能性があることを排除するものではありません。

If they did, it is conceivable that such deeply rooted fears played a role in the mental process of mythologising the extremely violent plasmas hypothesised here.
もしそうなら、そのような深く根付いた恐怖が、ここで仮定された非常に暴力的なプラズマを神話化する精神的プロセスにおいて役割を果たしたと考えられます。

When confronted with the extraordinary spectacle of a plasma filament in glow discharge mode, producing instability effects that are very hard to capture adequately in language, human beings may well have been reminded of the wild animals that roam the air, the forest, or the desert –
and as they struggled to apply the metaphors of such animals to the complex images displayed on the celestial screen, any subconscious associations of terror would have left their marks on the coloration of the resulting "myth" and its narrative context.
グロー放電モードでプラズマフィラメントの異常な光景に直面すると、言語で適切に捉えることが非常に難しい不安定効果を生み出します、人間は、空気、森、または砂漠を歩き回る野生動物を思い出したかもしれません―
そして、天体の画面に表示される複雑な画像にそのような動物のメタファーを適用するのに苦労したので、恐怖の潜在意識の関連は、結果として生じる「神話」の色とその物語の文脈に彼らの痕跡を残したでしょう。

Contributed by Rens Van Der Sluijs
レンズ・ファン・デル・スルージスによる寄稿