[The Thunderbolts Project, Japan Division]公式ブログ Takaaki Fukatsu’s blog

[The Thunderbolts Project,Japan Division] エレクトリックユニバース  電気的宇宙論、プラズマ宇宙物理学、 電気的観察物理学、解説、翻訳、 深津 孝明

ザ・サンダーボルツ勝手連 [Shots in the Dark Part One 暗闇の中でのショットパート1]


[Shots in the Dark Part One 暗闇の中でのショットパート1]
Rens van der Sluijs September 14, 2011 - 23:33Picture of the Day
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水素で満たされた放電管の縞模様。 左は45.7センチ、右は44.4センチ。 小さなチューブはポイントで終わり、大きなチューブはリングで終わります。 上の画像では、ポイントが正に帯電しており、小さなチューブに62個の円盤状の層が生成され、大きなチューブに12個の受け皿型の層が生成されます。 下側では、ポイントは負に帯電しており、小さなチューブに54個の円盤状の層が生成され、大きなチューブに13個の受け皿型の層が生成されます。 小さな管の層は青でしたが、しかし、時には大電流を伴うカーマイン(洋紅)がありました。 それぞれ15秒と10秒で得られた写真からコピー。
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Sep 15, 2011
神話上の風景は、今日の身近な地球環境とは異質な構造でいっぱいです。


「異常」という用語は、それらが少数派を構成することを誤って示唆しているため、そのような形式の為には、ほとんど適切ではありません。

代わりに、不可解な幻影が伝統的な物語で想起されるシーンを支配していると言うのがより正確でしょう。

このような不思議なオブジェクトの一例は、いわゆる矢または槍の鎖、矢の連結、または槍の頭です、その前の袋の尻にある各袋は、それは空から下向きに吊り下げられています。

数え切れないほどの神話は、神話上の存在の1つまたはグループが、通常は「創造」の過ぎ去った時代に、この奇妙な形成をどのように生み出したかを物語っています。

たとえば、南オーストラリア州アデレード平原のカウナ族は、あるモナナは「ある日、東、西、北、南のさまざまな方向に大きな槍を投げていた;
1つを上に投げたとき、それは地球に戻らなかった。

それから彼は別のものを投げました、そして別のものも、そして、投げ続けました;
それぞれの槍は地面に着くまで前の槍にしっかりとくっついています…」

この最も低いセグメントは、地層を地表にリンクするために必要なものは、フック、弓、鳥のくちばしの上半分など、三日月形であると説明される傾向があります。

したがって、クテナイ、アイダホ、モンタナ、ブリティッシュコロンビアの伝統では、「矢の鎖」は原始的な動物によって形成され、「レイヴンは最後の矢のくちばしをくちばしに入れることで完成します」。

いくつかの伝統は、矢じりまたはそれらの相関物が一緒に留まって、真の「ロープ」または「チェーン」を形成するように互いにしっかりと固定されていたことを仄めかしています。

このトランジションは弦の揺れを伴う場合があります。

バンクーバー島北部のKwā´g˙ułからの報告では、矢の鎖は、特定のL!ē´sElag˙iɛlaエイリアス「Born-to-be-the-Sun(太陽に成るために生まれたもの)」によって作成されました:
「…彼は弓を張って、Born-to-be-the-Sun(太陽に成るために生まれたもの)が上層世界に向かって(彼の矢を)撃った。

それから彼は別の矢、そしてさらに別の矢、そしてさらに別の矢を撃った。

今、彼は4本の矢をすべて撃ちました。

Born-to-be-the-Sun(太陽に成るために生まれたもの)は、矢が互いに突き刺さって地面にぶつかったとき、長く見上げていませんでした。

彼らは伸び始めました。

それから、Born-to-be-the-Sun(太陽に成るために生まれたもの)が彼らを連れて行き、彼らを振りました、そして彼らはロープになりました。」

いくつかの説明では、カラムの緩く埋め込まれた構成要素は、ロープまたはチェーンを代表する柔軟性を犠牲にして、その後、物理的な変換を受けます;
垂直のクロスバーがケーブルの重ねられた構成要素をつなぎ合わせ、平らな延長部が両側から現れると、堅固な同一線上の構造が生じます。

たとえば、クテナイ語り部は話しました、「山に変身する矢」、ブリティッシュコロンビア州クランブルック近郊のマウントベイカーとして識別されます。


より頻繁に、矢の「凍結」は「はしご」または「階段」を生み出したと言われています。

ブリティッシュコロンビア州の最北西部の海岸にあるトリンギットは、偉大な酋長の息子が目を覚まして、彼が作り出した矢の鎖が変形したのを見つけたと報告しています:
「しばらくすると、彼は目を覚まし、その丘で眠っていることに気づき、撃ち落とした矢を思い出し、見上げました。

矢の代わりに、彼のすぐ下まで届く長いはしごがありました。」

メニック・カイエンとキンタク・ボンは、マレーシアの2つの非マレーグループで、あるタパーンが「彼のブローパイプから空中に一連のダーツを撃ち、天国まではしごを作った」と語る人々です。

これらの最初のものは黒い雲に突き刺さり、他のものは以下の順序で範囲を広げました…」

このジャンルの他の無数のイラストは、1つまたは複数の神話上の実体が矢や槍の列に沿って空に昇ったり地球に降りたりする方法を詳しく説明しています、接続ケーブルが最終的にどのように切断され、これがその上下の領域間のそれ以上のトラフィックをどのように妨げ、星と空の鳥と地球上の人々と他の動物との間の現在の分割につながったのか。

この物語のバリエーションは南北アメリカで急増し、オセアニアの一部でも広まっています。

アフリカでは、積み上げられた木や柱が矢印の代わりになり、ユーラシアの積み上げられた山や階建ての山も同様です。

このテーマはどのように説明されますか?

(つづく)

レンス・ファン・デル・スルージス

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Striations in an electrical discharge tube filled with hydrogen. The left portion is 45.7 centimetres long, the right one 44.4 centimetres. The small tube terminates in a point, the large one in a ring. In the image on top, the point is positively charged, producing 62 disc-shaped strata in the small tube and 12 saucer-shaped ones in the large one. Below, the point is negatively charged, producing 54 disc-shaped strata in the small tube and 13 saucer-shaped ones in the large one. The strata in the small tube were blue, but at times, with a large current, carmine. Copied from photographs, obtained in respectively 15 and 10 seconds.
水素で満たされた放電管の縞模様。 左は45.7センチ、右は44.4センチ。 小さなチューブはポイントで終わり、大きなチューブはリングで終わります。 上の画像では、ポイントが正に帯電しており、小さなチューブに62個の円盤状の層が生成され、大きなチューブに12個の受け皿型の層が生成されます。 下側では、ポイントは負に帯電しており、小さなチューブに54個の円盤状の層が生成され、大きなチューブに13個の受け皿型の層が生成されます。 小さな管の層は青でしたが、しかし、時には大電流を伴うカーマイン(洋紅)がありました。 それぞれ15秒と10秒で得られた写真からコピー。

Sep 15, 2011
The mythical landscape is replete with structures alien to the familiar terrestrial environment today. 神話上の風景は、今日の身近な地球環境とは異質な構造でいっぱいです。


The term “anomaly” is hardly appropriate for such forms, as it falsely suggests that they constitute a minority.
「異常」という用語は、それらが少数派を構成することを誤って示唆しているため、そのような形式の為には、ほとんど適切ではありません。

Instead, it would be more accurate to say that puzzling apparitions dominate the scene conjured up in traditional tales.
代わりに、不可解な幻影が伝統的な物語で想起されるシーンを支配していると言うのがより正確でしょう。

One example of such a mysterious object is the so-called chain of arrows or spears, a concatenation of arrows, or spearheads, each lodging in the butt of the one preceding it, that is suspended from the sky downwards.
このような不思議なオブジェクトの一例は、いわゆる矢または槍の鎖、矢の連結、または槍の頭です、その前の袋の尻にある各袋は、それは空から下向きに吊り下げられています。

Countless myths tell how one or a group of mythical beings brought this curious formation into being, usually in the bygone days of “creation.”
数え切れないほどの神話は、神話上の存在の1つまたはグループが、通常は「創造」の過ぎ去った時代に、この奇妙な形成をどのように生み出したかを物語っています。

For example, the Kaurna tribe, of the Adelaide Plains of South Australia, told that a certain Monana “was one day throwing large spears in various directions, east, west, north, south; when, having thrown one upwards, it did not return to the earth.
たとえば、南オーストラリア州アデレード平原のカウナ族は、あるモナナは「ある日、東、西、北、南のさまざまな方向に大きな槍を投げていた;
1つを上に投げたとき、それは地球に戻らなかった。

He then threw another, and another, and so continued throwing;
each spear sticking fast to the former one until they reached the ground …”
それから彼は別のものを投げました、そして別のものも、そして、投げ続けました;
それぞれの槍は地面に着くまで前の槍にしっかりとくっついています…」

The lowest segment, required to link the formation to the surface of the earth, tends to be described as crescentic in form, such as a hook, a bow or the upper half of a bird’s beak.
この最も低いセグメントは、地層を地表にリンクするために必要なものは、フック、弓、鳥のくちばしの上半分など、三日月形であると説明される傾向があります。

Thus, in traditions from the Kutenai, of Idaho, Montana, and British Columbia, “a chain of arrows” is formed by the primordial animals, “which Raven completes by putting his beak in the nock of the last arrow.”
したがって、クテナイ、アイダホ、モンタナ、ブリティッシュコロンビアの伝統では、「矢の鎖」は原始的な動物によって形成され、「レイヴンは最後の矢のくちばしをくちばしに入れることで完成します」。

Some traditions intimate that the arrowheads or their correlates, having lodged together, were securely fastened to each other so as to form a veritable “rope” or “chain.”
いくつかの伝統は、矢じりまたはそれらの相関物が一緒に留まって、真の「ロープ」または「チェーン」を形成するように互いにしっかりと固定されていたことを仄めかしています。

The transition may be accompanied by a shaking of the string.
このトランジションは弦の揺れを伴う場合があります。

In an account from the Kwā´g˙uł, of northern Vancouver Island, a chain of arrows was fabricated by a certain L!ē´sElag˙iɛla alias “Born-to-be-the-Sun”:
“… he strung his bow, and Born-to-be-the-Sun shot (his arrow) against the upper world.
バンクーバー島北部のKwā´g˙ułからの報告では、矢の鎖は、特定のL!ē´sElag˙iɛlaエイリアス「Born-to-be-the-Sun(太陽に成るために生まれたもの)」によって作成されました:
「…彼は弓を張って、Born-to-be-the-Sun(太陽に成るために生まれたもの)が上層世界に向かって(彼の矢を)撃った。

Then he shot another arrow, and still another one, and yet another.
それから彼は別の矢、そしてさらに別の矢、そしてさらに別の矢を撃った。

Now he had shot all the four arrows.
今、彼は4本の矢をすべて撃ちました。

Born-to-be-the-Sun had not looked up long when the arrows came sticking one into the other and struck the ground.
Born-to-be-the-Sun(太陽に成るために生まれたもの)は、矢が互いに突き刺さって地面にぶつかったとき、長く見上げていませんでした。

They began to stretch out.
彼らは伸び始めました。

Then Born-to-be-the-Sun took them and shook them, and they became a rope.”
それから、Born-to-be-the-Sun(太陽に成るために生まれたもの)が彼らを連れて行き、彼らを振りました、そして彼らはロープになりました。」

In some accounts, the loosely embedded constituents of the column subsequently undergo a physical transformation at the expense of the flexibility that typifies a rope or chain;
a solid, collinear structure results when a vertical cross-bar strings the superimposed constituents of the cable together and flattened extensions emerge from both sides.
いくつかの説明では、カラムの緩く埋め込まれた構成要素は、ロープまたはチェーンを代表する柔軟性を犠牲にして、その後、物理的な変換を受けます;
垂直のクロスバーがケーブルの重ねられた構成要素をつなぎ合わせ、平らな延長部が両側から現れると、堅固な同一線上の構造が生じます。

For instance, a Kutenai story-teller spoke of “the arrows, which are transformed into a mountain”, identified as Mount Baker, near Cranbrook, British Columbia.
たとえば、クテナイ語り部は話しました、「山に変身する矢」、ブリティッシュコロンビア州クランブルック近郊のマウントベイカーとして識別されます。


More frequently, the “freezing” of the arrows is stated to have produced a “ladder” or a “stairway.”
より頻繁に、矢の「凍結」は「はしご」または「階段」を生み出したと言われています。

The Tlingit, of the extreme northwestern coast of British Columbia, report that the son of a great chief woke up to find the chain of arrows he had produced transformed:
“After a while he awoke, found himself sleeping on that hill, remembered the arrows he had shot away, and looked up.
ブリティッシュコロンビア州の最北西部の海岸にあるトリンギットは、偉大な酋長の息子が目を覚まして、彼が作り出した矢の鎖が変形したのを見つけたと報告しています:
「しばらくすると、彼は目を覚まし、その丘で眠っていることに気づき、撃ち落とした矢を思い出し、見上げました。

Instead of the arrows there was a long ladder reaching right down to him.”
矢の代わりに、彼のすぐ下まで届く長いはしごがありました。」

The Menik Kaien and the Kintak Bong are two non-Malay groups of Malaysia, who narrate that a certain Tapern “made a ladder up to heaven by shooting a series of darts from his blow-pipe into the air.
メニック・カイエンとキンタク・ボンは、マレーシアの2つの非マレーグループで、あるタパーンが「彼のブローパイプから空中に一連のダーツを撃ち、天国まではしごを作った」と語る人々です。

The first of these stuck into a black cloud, and the others ranged themselves in order below …”
これらの最初のものは黒い雲に突き刺さり、他のものは以下の順序で範囲を広げました…」

Countless other illustrations of the genre spell out how one or more mythical entities proceeded to ascend to the sky or descend to the earth along a string of arrows or spears, how war ensued between this party and the creatures of the sky, how the connecting cable was eventually severed and how this precluded any further traffic between the realms above and below it, leading to the current division between the stars and the birds in the sky and the people and other animals on earth.
このジャンルの他の無数のイラストは、1つまたは複数の神話上の実体が矢や槍の列に沿って空に昇ったり地球に降りたりする方法を詳しく説明しています、接続ケーブルが最終的にどのように切断され、これがその上下の領域間のそれ以上のトラフィックをどのように妨げ、星と空の鳥と地球上の人々と他の動物との間の現在の分割につながったのか。

Variations on this story proliferate in the Americas and also circulate in parts of Oceania.
この物語のバリエーションは南北アメリカで急増し、オセアニアの一部でも広まっています。

In Africa, heaped-up trees or pillars take the place of the arrows, as do stacked mountains or storeyed mountains in Eurasia.
アフリカでは、積み上げられた木や柱が矢印の代わりになり、ユーラシアの積み上げられた山や階建ての山も同様です。

How is this theme to be explained?
このテーマはどのように説明されますか?

(To be continued)
(つづく)

Rens Van Der Sluijs
レンス・ファン・デル・スルージス