[The Thunderbolts Project, Japan Division]公式ブログ Takaaki Fukatsu’s blog

[The Thunderbolts Project,Japan Division] エレクトリックユニバース  電気的宇宙論、プラズマ宇宙物理学、 電気的観察物理学、解説、翻訳、 深津 孝明

ザ・サンダーボルツ勝手連 [A NEW PARADIGM OF SCIENTIFIC THOUGHT – THE ELECTRIC UNIVERSE – Article 1 科学的思考の新しいパラダイム–電気的宇宙–第1話]

[A NEW PARADIGM OF SCIENTIFIC THOUGHT – THE ELECTRIC UNIVERSE – Article 1 科学的思考の新しいパラダイム–電気的宇宙–第1話]
Bishop Nicholas Sykes December 8, 2011 - 18:22Thunderblogs
A VIEW OF THE ELECTRIC UNIVERSE FROM THE CAYMAN ISLANDS

A NEW PARADIGM OF SCIENTIFIC THOUGHT – THE ELECTRIC UNIVERSE – Article 1
– by Rev Nicholas Sykes
ケイマン諸島からの電気的宇宙の眺め
科学的思考の新しいパラダイム–電気的宇宙–第1話
–ニコラス・サイクス牧師
―――――――――
メリーランド大学のキャンパスで7月上旬に開催された4日間の科学会議に参加できたことは私にとって素晴らしい経験でした。

これは自然哲学同盟の最新の会議であり、約200人の独立した科学者が出席し、それぞれが強い信念を持って発言し、ほとんどが説得力のある科学的資格を持っていました。

参加者の大多数が、彼らの多くが彼らの論文で強力な数学的議論を持っていたこと、そしてまた大多数が20世紀に発展した「巨大科学」がいくつかのひどく間違った道をたどったことを非常に懸念していた物理学者達であったことは私にとって特に興味深いことでした
–今日の学校での理科教育に不幸にも反映されている道です。

たとえば、「巨大科学」を懸念するこれらの独立した科学者のほぼ全員が、特殊相対性理論一般相対性理論に関するアルバート・アインシュタインの研究の全体的な正しさに対して深刻で実質的な反対の立場を築いてきました。

自然哲学同盟の会長はグレッグ・ヴォルクであり、「新しい物理学パラダイムの収束:多様性における統一」というタイトルの論文も作成しました、その刺激的なリーダーシップにより、組織としての18年間の生活の中で同盟は明らかに新たな高みに達しました。

説教壇からの私自身の最近の予言にもかかわらず
–科学学校は、最近の世界的な経済の崩壊と同じくらい壊滅的な「崩壊」に向かっていることを(その影響は続いています)
–私はここに、神学的ではなく科学者として書いています。

ケイマン諸島の私の読者は、私がここで公に表現したプラットフォームが物理学(私の第一の知的愛)のものではなかったので、その立場で私を認識する立場にないかもしれません。

それにもかかわらず、私は高校レベルで長年物理学と数学を教え、数年間ジャマイカの科学教師の地域協会の会長を務め、1979年にジャマイカの科学教師協会の会長に選出されました。

私はまた、国際雑誌の放射性崩壊条件に関する研究記事を公開しています。

自然哲学同盟の科学者達は、ある種の学術的崩壊が避けられないか、「ビッグサイエンス」は、データの有望な解釈が考慮されないようにする、閉鎖された「老人」の財政的助成金ネットワークによって、おそらく何年もの間支えられ続け、現在のパラダイムが深くそして実際に法外に欠陥があることを示すことによって現状を維持するだろうという意見でほぼ一致しているようです。

たとえば、この会議の準備で自然哲学同盟と力を合わせた「電気的宇宙」の支持者達は、重力ではなく電気力によって動力を与えられている宇宙の文脈でNASAのデータを解釈します、そして、この文脈で、「私たちは設計図に戻らなければならない」という頻繁な表現として、データがパズルの後に説明できないパズルではなく、放電実験室で縮小された方法でどのように意味があり、実証可能であるかを示し、証言します。

会議の最初の3日間は、30分の長さの約135のプレゼンテーションでいっぱいで、それらのほとんどは2つの別々の部屋で並行して行われました、そのため、どの部屋にいつ入室するかを事前に計画して、希望する講義を聞くことが重要でした。

講演のタイトルを与えるスケジュールだけでなく、主催者は事前に会議全体の議事録を作成しました
–約730ページのかなり重い本で
–そのため、聞きたいことをよく理解することができました。

プレゼンテーションをしている人の一部は、幸運なことに、1つの部屋しか使用されていない日時を与えられ、「電気的宇宙のパラダイム」の私の提示のために、私は講演が競合をしなかったのも幸運なものの1つでした。

私はこのプレゼンテーションの以前のバージョンを、3月にここケイマン諸島のユニバーシティカレッジカンファレンスで、いくつかの競合する講義が同時に開催されている少人数の聴衆に発表しました、プレゼンテーションは好評だったので、この初期の実行の恩恵を受けたと思います、講演の最後に、数年前に一般的なトピックについて書かれた数学的に図解された本を持っている科学者の1人からプレゼンテーションが行われたことを非常に光栄に思います、それは、「自然の事柄の電磁的性質」の、それははるかに新しく表現された電気的宇宙パラダイムと全体的によく適合します。

会議のこの部分は、オーストラリアの物理学者ウォル・ソーンヒルが「Stars in a Electric Universe(電気的宇宙の中の恒星達)」について発表した、2011年のジョンチャペル記念講演と共に盛り上がりました、この講演は現在、このWebサイトからDVDで入手できます。

講義自体に加えて、昼食や夕食、休憩時間に、お互いに交流し、知り合い、その人の視点を感じ、友情を築く時間がありました。

私は3泊の間、毎晩約4時間しか眠らず、非常に刺激を受けながらも非常に疲れ果てて家に帰りました。

会議は(私が出発しなければならなかった後)「国連公共サービスデー」まで続き、そこではいくつかの実験が独立した科学者の何人かによって示されました。

電気的宇宙の新鮮な科学的パラダイムの側面を説明するこのシリーズのさらなる記事を時々投稿したいと思います。
―――――――――
It was a great experience for me to attend a four day science conference in early July on the University of Maryland campus.
メリーランド大学のキャンパスで7月上旬に開催された4日間の科学会議に参加できたことは私にとって素晴らしい経験でした。

This was the most recent conference of the Natural Philosophy Alliance, attended by some 200 independent scientists, each one fired with strong conviction and most with convincing scientific credentials.
これは自然哲学同盟の最新の会議であり、約200人の独立した科学者が出席し、それぞれが強い信念を持って発言し、ほとんどが説得力のある科学的資格を持っていました。

It was especially interesting to me to see that the great majority of the participants were physicists, that many of them had strong mathematical arguments in their papers and also that the majority by far were extremely concerned that “big science” as it has developed over the twentieth century had taken some egregiously wrong paths
– paths which unhappily are being reflected in the science teaching within our schools today.
参加者の大多数が、彼らの多くが彼らの論文で強力な数学的議論を持っていたこと、そしてまた大多数が20世紀に発展した「巨大科学」がいくつかのひどく間違った道をたどったことを非常に懸念していた物理学者達であったことは私にとって特に興味深いことでした
–今日の学校での理科教育に不幸にも反映されている道です。

Nearly all of these independent scientists concerned about “big science” had developed serious and substantial positions against the overall correctness of Albert Einstein’s work on Special Relativity and General Relativity, for example.
たとえば、「巨大科学」を懸念するこれらの独立した科学者のほぼ全員が、特殊相対性理論一般相対性理論に関するアルバート・アインシュタインの研究の全体的な正しさに対して深刻で実質的な反対の立場を築いてきました。

The Chairman of the Natural Philosophy Alliance is Greg Volk, who also prepared a paper entitled “The Convergence of New Physics Paradigms: Unity in Diversity”, whose inspiring leadership has clearly brought the Alliance to fresh heights in its 18-year life as an organisation.
自然哲学同盟の会長はグレッグ・ヴォルクであり、「新しい物理学パラダイムの収束:多様性における統一」というタイトルの論文も作成しました、その刺激的なリーダーシップにより、組織としての18年間の生活の中で同盟は明らかに新たな高みに達しました。

My own recent prophecies from the pulpit notwithstanding – that the scientific schools are heading for a “meltdown” quite as devastating as the recent worldwide economic meltdown (the effects of which continue) that surfaced in 2008 – I write here not theologically but as a scientist.
説教壇からの私自身の最近の予言にもかかわらず
–科学学校は、最近の世界的な経済の崩壊と同じくらい壊滅的な「崩壊」に向かっていることを(その影響は続いています)
–私はここに、神学的ではなく科学者として書いています。

Readers of mine in the Cayman Islands may not be in a position to recognise me in that capacity, because the platforms upon which I have made public expression here have not been those of physics (my first intellectual love).
ケイマン諸島の私の読者は、私がここで公に表現したプラットフォームが物理学(私の第一の知的愛)のものではなかったので、その立場で私を認識する立場にないかもしれません。

Nevertheless I have taught physics and mathematics at high school level for many years, functioned as the Chairman of a regional association of science teachers in Jamaica for several years and was elected Chairman of the Association of Science Teachers of Jamaica in 1979.
それにもかかわらず、私は高校レベルで長年物理学と数学を教え、数年間ジャマイカの科学教師の地域協会の会長を務め、1979年にジャマイカの科学教師協会の会長に選出されました。

I have also published a groundbreaking article on radioactive decay constancy in an international magazine.
私はまた、国際雑誌の放射性崩壊条件に関する研究記事を公開しています。

The scientists of the Natural Philosophy Alliance seem to be mostly in agreement that either some kind of an academic meltdown is inevitable or that “big science” will continue to be propped up possibly for many years by a closed “old boy” network of financial grants which shuts out promising interpretations of data from being considered because they upset the status quo by showing the current paradigm to be deeply and indeed outrageously flawed.
自然哲学同盟の科学者達は、ある種の学術的崩壊が避けられないか、「ビッグサイエンス」は、データの有望な解釈が考慮されないようにする、閉鎖された「老人」の財政的助成金ネットワークによって、おそらく何年もの間支えられ続け、現在のパラダイムが深くそして実際に法外に欠陥があることを示すことによって現状を維持するだろうという意見でほぼ一致しているようです。

Proponents of the “Electric Universe”, for example, who joined forces with the Natural Philosophy Alliance in preparing for this conference, interpret the data of NASA in the context of a universe being powered by electric forces rather than gravitational force, and show how in this context the data make good sense and demonstrable in a scaled down way in the electric discharge laboratory, rather than being an unexplainable puzzle after puzzle, as the frequent expression “We have to go back to the drawing board” so often testifies.
たとえば、この会議の準備で自然哲学同盟と力を合わせた「電気的宇宙」の支持者達は、重力ではなく電気力によって動力を与えられている宇宙の文脈でNASAのデータを解釈します、そして、この文脈で、「私たちは設計図に戻らなければならない」という頻繁な表現として、データがパズルの後に説明できないパズルではなく、放電実験室で縮小された方法でどのように意味があり、実証可能であるかを示し、証言します。

The first three days of the conference were packed with some 135 presentations of half-hour lengths, most of them occurring in tandem in two separate rooms, so it was important to try to map out in advance which room to be in at any given time to hear the lecture one preferred.
会議の最初の3日間は、30分の長さの約135のプレゼンテーションでいっぱいで、それらのほとんどは2つの別々の部屋で並行して行われました、そのため、どの部屋にいつ入室するかを事前に計画して、希望する講義を聞くことが重要でした。

As well as the schedule giving the title of the talk, the organisers had the Proceedings of the whole Conference produced in advance
– a rather weighty tome of some 730 pages
– so it was possible to get a good idea of what one wanted to hear.
講演のタイトルを与えるスケジュールだけでなく、主催者は事前に会議全体の議事録を作成しました
–約730ページのかなり重い本で
–そのため、聞きたいことをよく理解することができました。

Some of those giving presentations were fortunate to be given a time of day in which only one room was being used, and for my own presentation of “The Paradigm of an Electric Universe” I was one of those fortunate enough not to have a competing lecture.
プレゼンテーションをしている人の一部は、幸運なことに、1つの部屋しか使用されていない日時を与えられ、「電気的宇宙のパラダイム」の私の提示のために、私は講演が競合をしなかったのも幸運なものの1つでした。

I had given an earlier version of this presentation at the University College of the Cayman Islands conference here in March, to a small audience with several competing lectures being held simultaneously, and I think the presentation benefited from this earlier run, as it was well received, and I felt very honoured to be presented at the end of my talk by one of the scientists present with a mathematically illustrated book written several years ago on the general topic of “the electromagnetic nature of things”, which fits on the whole well with the much more newly expressed Electric Universe paradigm.
私はこのプレゼンテーションの以前のバージョンを、3月にここケイマン諸島のユニバーシティカレッジカンファレンスで、いくつかの競合する講義が同時に開催されている少人数の聴衆に発表しました、プレゼンテーションは好評だったので、この初期の実行の恩恵を受けたと思います、講演の最後に、数年前に一般的なトピックについて書かれた数学的に図解された本を持っている科学者の1人からプレゼンテーションが行われたことを非常に光栄に思います、それは、「自然の事柄の電磁的性質」の、それははるかに新しく表現された電気的宇宙パラダイムと全体的によく適合します。

This part of the conference was climaxed with the 2011 John Chappell Memorial lecture presented by the Australian physicist Wal Thornhill on “Stars in an Electric Universe”, which is now on a DVD available from this web-site.
会議のこの部分は、オーストラリアの物理学者ウォル・ソーンヒルが「Stars in a Electric Universe(電気的宇宙の中の恒星達)」について発表した、2011年のジョンチャペル記念講演と共に盛り上がりました、この講演は現在、このWebサイトからDVDで入手できます。

In addition to the lectures themselves there was some time over lunch and supper and during breaks to interact with and get to know one another, and to get a feel for that person’s point of view and to form friendships.
講義自体に加えて、昼食や夕食、休憩時間に、お互いに交流し、知り合い、その人の視点を感じ、友情を築く時間がありました。

For three nights I slept for about 4 hours each night, and returned home much stimulated but very exhausted.
私は3泊の間、毎晩約4時間しか眠らず、非常に刺激を受けながらも非常に疲れ果てて家に帰りました。

The conference continued (after I had to depart) with a Public Day in which several experiments were demonstrated by some of the independent scientists.
会議は(私が出発しなければならなかった後)「国連公共サービスデー」まで続き、そこではいくつかの実験が独立した科学者の何人かによって示されました。

I hope to post further articles in this series from time to time that will describe aspects of the fresh scientific paradigm of the electric universe.
電気的宇宙の新鮮な科学的パラダイムの側面を説明するこのシリーズのさらなる記事を時々投稿したいと思います。