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[The Thunderbolts Project,Japan Division] エレクトリックユニバース  電気的宇宙論、プラズマ宇宙物理学、 電気的観察物理学、解説、翻訳、 深津 孝明

ザ・サンダーボルツ勝手連 [common misconception 8 — where’s the educational deficiency ?よくある誤解8 —教育の不備はどこにありますか?]

[common misconception 8 — where’s the educational deficiency ?よくある誤解8 —教育の不備はどこにありますか?]
sschirott November 29, 2013Common Misconceptions
Misconception:
誤解:
Astronomers are well-trained in electric phenomena and have always known about the electric currents in space.
天文学者達は電気的現象についてよく訓練されており、宇宙の電流について常に知っています。

Answer:
回答:
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原則として、天文学者達は大学からバランスの取れた教育を受けていません。

物理学のカリキュラムとセットの優先順位が、数学的な形式ではなく、世界の経験から設計された場合、それらは非常に異なります、それらは最近の卒業生には認識されません。

観察された内容に基づいてシラバスを作成するには、さまざまな種類の現象の有病率の両方に注目する必要があります(主な考慮事項)、そして、それらの現象を天文学的なスケールで分析および測定するためにどのような技術と設備が存在するか(二次的な考慮事項)。

天文学者の義務は、慎重かつ専門的な研究を通じて天体の動きの歴史を構成することです。
〜ニコラウス・コペルニクス
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プラズマジェットのハッブル宇宙望遠鏡の画像。 これらの現象の電気的側面は、大学院教育ではほとんど触れられていません。
クレジット:NASAESA、S.バウム&C.オデア(RIT)、R.Perley and W.コットン(NRAO / AUI / NSF)、ハッブル・ヘリテージチーム(STScI / AURA。)

コスモス(宇宙)は、観測的にプラズマに支配されており、太陽系には一貫した重力テンプレートが存在します、そして、遠方の物体から得られる詳細な情報のほとんどは、それらの原子スペクトルから抽出されます。

したがって、天文学のコースは、電気、磁気、重力、化学、光学、機器技術、天体物理学の技術、および応用数学によって導かれることが期待されます。

実際にはどのように見うけられますか?

非常に良い例は、宇宙科学の優等生のために広く使用されている標準テキストである、エリカ・ボーム=ヴィテンセによる3巻の「恒星天体物理学入門」です。

基本的な恒星観測に関する第1巻の19のセクションのうち、恒星の磁性について単一の5ページの扱いがあります。

電気やプラズマについての言及はありません。

同様に、古典的な700ページのテキストであるP. J. E.「ジム」・ピーブルズによる物理宇宙論の原則は、おそらく宇宙論の正式な研究で最も広く参照されているリソースです。

それは宇宙での電気と磁気に対する乏しい配慮を示しています。

この本の4分の1以上は、一般相対性理論に関するものですが、これは見られず、証明されたこともありませんが、既知の宇宙全体で最も広く観察されている種類の物質には、短いずれが与えられます。

彼らは確かに数千年の宇宙での電流について暗闇にありましたが、今猫は袋から出ているので、強力な器具と洗練された技術による継続的な観察は体系的に明らかになります、ただ、彼らがこれらの年の間にどれだけ欠けていたのか。




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As a general rule, astronomers do not receive well-balanced education from universities.
原則として、天文学者は大学からバランスの取れた教育を受けていません。

If physics curricula and set priorities were designed from the experience of the world, instead of mathematical formalism, they would be so different they would be unrecognizable to recent graduates.
物理学のカリキュラムとセットの優先順位が、数学的な形式ではなく、世界の経験から設計された場合、それらは非常に異なります、それらは最近の卒業生には認識されません。

Basing the syllabus on what is observed would require noting both the prevalence of various classes of phenomena (the primary consideration) and what techniques and facilities exist to analyze and measure those phenomena at astronomical scales (the secondary consideration.)
観察された内容に基づいてシラバスを作成するには、さまざまな種類の現象の有病率の両方に注目する必要があります(主な考慮事項)、そして、それらの現象を天文学的なスケールで分析および測定するためにどのような技術と設備が存在するか(二次的な考慮事項)。


For it is the duty of an astronomer to compose the history of the celestial motions through careful and expert study.
~Nicolaus Copernicus
天文学者の義務は、慎重かつ専門的な研究を通じて天体の動きの歴史を構成することです。
〜ニコラウス・コペルニクス

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A Hubble Space Telescope image of a plasma jet. The electrical aspects of these phenomena are barely touched upon in graduate education.
プラズマジェットのハッブル宇宙望遠鏡の画像。 これらの現象の電気的側面は、大学院教育ではほとんど触れられていません。

Credit: NASA, ESA, S. Baum & C. O’Dea (RIT), R. Perley and W. Cotton (NRAO/AUI/NSF), and the Hubble Heritage Team (STScI/AURA.)
クレジット:NASAESA、S.バウム&C.オデア(RIT)、R.Perley and W.コットン(NRAO / AUI / NSF)、ハッブル・ヘリテージチーム(STScI / AURA。)

The cosmos is observationally dominated by plasma, that there is a consistent gravitational template in the Solar System, and that most of the detailed information obtained from distant objects is extracted from their atomic spectra.
コスモス(宇宙)は、観測的にプラズマに支配されており、太陽系には一貫した重力テンプレートが存在します、そして、遠方の物体から得られる詳細な情報のほとんどは、それらの原子スペクトルから抽出されます。


So it would be expected that astronomy course would be led by electricity, magnetism, gravitation, chemistry, optics, instrument technology, astrophysical techniques, and applied mathematics.
したがって、天文学のコースは、電気、磁気、重力、化学、光学、機器技術、天体物理学の技術、および応用数学によって導かれることが期待されます。


What does it look like in practice?
実際にはどのように見うけられますか?

A very good example is the widely used standard text for honours students in space science, the three-volume Introduction to Stellar Astrophysics by Erika Böhm-Vitense.
非常に良い例は、宇宙科学の優等生のために広く使用されている標準テキストである、エリカ・ボーム=ヴィテンセによる3巻の「恒星天体物理学入門」です。


Out of 19 sections in volume one on basic stellar observations, there is a single 5-page treatment of stellar magnetism.
基本的な恒星観測に関する第1巻の19のセクションのうち、恒星の磁性について単一の5ページの扱いがあります。

There is no mention of electricity or plasma.
電気やプラズマについての言及はありません。

Similarly, the classic 700-page text, Principles of Physical Cosmology by P. J. E. “Jim” Peebles, is arguably the most widely referenced resource in the formal study of cosmology.
同様に、古典的な700ページのテキストであるP. J. E.「ジム」・ピーブルズによる物理宇宙論の原則は、おそらく宇宙論の正式な研究で最も広く参照されているリソースです。

It demonstrates scant regard for electricity and magnetism in the cosmos.
それは宇宙での電気と磁気に対する乏しい配慮を示しています。

Although more than a quarter of the book concerns itself with General Relativity, which has never been seen or proven, the most widely observed class of matter in the entire known universe is given short shrift.
この本の4分の1以上は、一般相対性理論に関するものですが、これは見られず、証明されたこともありませんが、既知の宇宙全体で最も広く観察されている種類の物質には、短いずれが与えられます。

Peebles devotes two pages to the specific plasma cosmological model, and ultimately rejects it as a candidate, as he does all models except the Big Bang Theory (see Common Misconception 10 — Why Dispute the Big Bang?)
ピーブルズは特定のプラズマ宇宙論モデルに2ページを費やし、ビッグバン理論以外のすべてのモデルを行うため、最終的に候補としてそれを拒否します(一般的な誤解10-ビッグバンに異議を唱える理由を参照)。

Because astronomers are incredibly short of training in plasma and electricity, it is therefore quite understandable that their expressed opinions in these fields are generally misinformed.
天文学者はプラズマと電気の訓練が信じられないほど不足しているため、これらの分野で彼らが表明した意見が一般に誤った情報になっていることは非常に理解できます。

They have indeed been in the dark about electrical currents in space for millennia, but now that the cat is out of the bag, ongoing observation with powerful instruments and sophisticated techniques will systematically reveal just how much they have been missing all these years.
彼らは確かに数千年の宇宙での電流について暗闇にありましたが、今猫は袋から出ているので、強力な器具と洗練された技術による継続的な観察は体系的に明らかになります、ただ、彼らがこれらの年の間にどれだけ欠けていたのか。